زمان آن است که کارکنان و مدیران بانک مرکزی ایمان، اعتبار و سابقه خود را به رخ دشمنان بکشند

۲۸م دیماه ،

احمدی نژاد در پنجاه و دومین مجمع سالانه بانک مرکزی:

پنجاه و دومین مجمع عمومی سالانه بانک مرکزی (مربوط به سال مالی ۱۳۹۰) صبح امروز (پنجشنبه) به ریاست رییس جمهور و با حضور اعضای مجمع عمومی و جمعی از مقامات و مدیران بانک مرکزی در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در این نشست که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز زمان آن است که کارکنان و مدیران بانک مرکزی ایمان و اعتقاد راسخ و محصول سال ها خدمات، اعتبار و سابقه خود را به رخ دشمنان و بدخواهان ملت ایران بکشند به آنان توصیه کرد؛ در تصمیمات و اقدامات خود کاملا منسجم عمل کرده و با هیچ کس تعارف نداشته و همه ملاحظات را صرفا در چارچوب منافع کلان نظام محدود کنند.

احمدی نژاد اضافه کرد: مطمئن هستم که به رغم فشار دشمنان، شما به فضل خدا از این آزمون روسفید بیرون خواهید آمد.

رییس جمهور بانک مرکزی را مهمترین مرکز حاکمیتی و سنگربان اقتصاد کشور توصیف و تصریح کرد:.هر اقدامی که قرار باشد در کشور انجام شود، مستلزم یک مبادله پولی است و بانک مرکزی مرکز کنترل این مبادلات است.

احمدی نژاد در این جلسه بر لزوم ایجاد تمهیداتی برای بازپرداخت سریع تر مطالبات بانک مرکزی و شیوه های تامین کمبود منابع مالی بانک ها و ایجاد نظام جامعی برای نظارت بر خطوط ریالی و ارزی بانک مرکزی تاکید کرد.

احمدی نژاد افزود: باید نظام جامعی برای نظارت بر خطوط ریالی و ارزی بانک مرکزی ایجاد شود که بر مبنای آن هر واحد ارز یا ریالی که قرار است تخصیص یابد، کاملا تعریف شده و محل و چگونگی هزینه کردآن مشخص باشد .

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید بیش از ۹۰ درصد سرمایه بانک ها، سرمایه در گردش باشد،گفت: بانک ها باید نقش واقعی خود را در اقتصاد بر عهده بگیرند و نباید سرمایه بانک ها در ساختمان، ملک و اموال منقول راکد شود و لازم است با گسترش نظام بانکی در فضای مجازی هزینه های بانکی را بیش از پیش کاهش داد.

در این نشست، رئیس‌کل بانک مرکزی گزارشی از روند تحولات مهم‌ترین متغیرهای کلان اقتصادی کشور با تاکید بر متغیرهای حوزه وظایف و عملیات نظام بانکی طی دو سال اخیر ارائه کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.