زمان استقلال بانک مرکزی از بدنه دولت فرا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی رضایی با اعلام اینکه زمان استقلال بانک مرکزی از بدنه دولت فرا رسیده است، گفت: کاهش نرخ جریمه اضافه برداشت از ۳۴ به ۱۲ درصد سبب خروج پول از بانک ها و سرمایه گذاری در صنایع داخلی و کشاورزی می شود.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با تاکید بر اینکه برای مقابله با جنگ اقتصادی باید فرهنگ صرفه جویی را  ترویج کنیم، اظهار داشت: بازار ارز ایران دچار بیماری سفته بازی شده و دلار فیزیکی هیچ خاصیتی ندارد.

رضایی افزود: در حال حاضر ما نمی گوییم همه مایحتاج عمومی در داخل تولید شود اما باید با تصمیم گیری عالمانه و کارشناسانه در مسیر سیاست های کلان اقتصادی گام برداریم.

وی خاطر نشان کرد: تزریق نقدینگی با هدف حمایت از صنایع داخلی تورم زا نیست، با خودکفایی در تولید مایحتاج عمومی می توانیم در برابر تحریم ها و تهدیدها سال ها مقاومت کنیم.

رضایی یکی از اثرات تبدیل ارز به ریال را ۷ تا ۸ برابر شدن قدرت خرید جامعه اعلام کرد و افزود: در شرایطی که دلار پشتوانه پولی و مالی است، بانک مرکزی به مثابه سدی است که که از طریق شبکه های انتقال، پول پرقدرت را به جامعه تزریق می کند.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر، گفت: تحریم همه جانبه نظام بانکی ایران به معنای آن است که قدرت های غربی منشا تامین آب پشت سد را مورد حمله قرار داده اند. نظام تامین مالی ایران بانک محور است، در این راستا سیاست های ابلاغی بانک مرکزی جهت تنظیم بازار پولی و مالی بسیار تاثیرگذار است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.