زمان اعلام کاندیدای نهایی ائتلاف پیشرفت

۲۶اردیبهشت،

رئیس ستاد انتخابات حدادعادل گفت: نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت به‌احتمال بسیار در نیمه اول خرداد و بعد از گذشت چندین روز از تبلیغات رسمی به مردم معرفی می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، حسین نجابت رئیس ستاد انتخابات غلامعلی حدادعادل با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا قبل از ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات، برنامه‌ این بود که یک نفر از اعضای ائتلاف پیشرفت کاندیدا شود و در عرصه حضور پیدا کند و با توجه به نظر نخبگان به‌عنوان کاندیدای نهایی اصول‌گرایان مطرح شود، اما در شرایط فعلی اتحاد میان اصول‌گرایان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: در شرایط فعلی باید از نخبگان و مردم نظرخواهی انجام شود و آرای همه داوطلبان اصول‌گرا مدنظر قرار بگیرد و ان‌شاءالله یک کاندیدای اصول‌گرا که قدرت رقابت با هاشمی رفسنجانی را داشته باشد، به مردم معرفی شود.

رئیس ستاد انتخاباتی حداد عادل در خصوص نقش جامعتین در تصمیم‌گیری نهایی ائتلاف پیشرفت، اظهار داشت: بحثی از جامعتین نبوده است، چرا که جامعتین براساس صحبت‌های خودشان وارد مصداق نخواهند شد.

نجابت ادامه داد: قطعاً کسی‌که گزینه نهایی ائتلاف پیشرفت خواهد بود، باید رأی اکثریت مردم را در حوزه اصول‌گرایی داشته باشد و البته باید بپذیریم نظرسنجی از مردم یک فاکتور صددرصدی نیست. اما تأثیر بسیار مهمی دارد، بنابراین این بحث که کاندیدای نهایی باید با نظر نخبگان باشد ویا تنها متکی به نظرسنجی باشد، درست نیست و باید هم‌زمان هر دو مد نظر قرار بگیرند. البته نظر مردم و افکار عمومی در انتخاب نهایی کاندیدای ائتلاف پیشرفت سهم بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه افکار عمومی در مناظرات و اظهار نظرهای انتخاباتی  و بعد از آغاز رسمی تبلیغات شکل می‌گیرد، افزود: نظرسنجی‌های فعلی اهمیت دارد، چرا که باید روند نظرسنجی‌ها را ملاحظه کنیم و بر اینکه یک کاندیدا در داخل یا خارج از ائتلاف چه منحنی آرایی را طی کرده است بحث کنیم. بنابراین نظرسنجی امر مهمی است، اما نهایی نیست.

رئیس ستاد انتخاباتی حداد عادل همچنین گفت: نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت به‌احتمال بسیار در نیمه اول خرداد و بعد از گذشت چندین روز از تبلیغات رسمی به مردم معرفی می‌شود.

نجابت در پاسخ به این سؤال که آیا بحث حضور سعید جلیلی در ائتلاف پیشرفت جدی است و مذاکراتی در این زمینه انجام شده است، اظهار داشت: اگر فرد اصول‌گرایی خارج از ائتلاف پس از تأیید شورای نگهبان بتواند در جامعه موج ایجاد کند و رأی بالایی داشته باشد، طبیعتاً مدنظر ائتلاف پیشرفت قرار خواهد گرفت. چرا که از ابتدا اعضای ائتلاف اعلام کرده بودند که ممکن است کاندیدای نهایی از بین این ۳ نفر نباشد و به‌همین سبب آقای حداد عادل تأکید کردند اگر اصول‌گرایی رأی قابل توجهی به دست آورد، مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اعضای ائتلاف پیشرفت برنامه‌های خود را تحویل شورای نگهبان داده‌اند، گفت: در ائتلاف پیشرفت کارهای متعددی در حوزه تولید برنامه انجام شده است که این برنامه‌ها مبتنی بر گفتمان اصول‌گرایی و گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که بخشی از آنها در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آماده است و به‌محض اینکه شورای نگهبان برنامه‌ای بخواهد این برنامه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.