شهردار جدید تهران در سال ۱۴۰۰ کیست

شهردار تهران کیست ۱۴۰۰

پس از اعلام منتخبین ششمین دوره شورای شهر سوال مهم این است که شهردار تهران در سال ۱۴۰۰ کیست، البته گزینه های متعددی در خصوص شهردار جدید تهران مطرح می شود اما منتخبین می گویند این گزینه ها فقط نظر شخصی برخی افراد است و ربطی به آنها ندارد.

به گزارش ممتاز نیوز یکی از وظایف مهم  منتخبین ششمین دوره شورای شهر انتخاب شهردار جدید تهران است. مهدی چمران ضمن تأکید مجدد بر اینکه هنوز گزینه‌ای برای شهردار تهران مدنظر نیست در خصوص زمان انتخاب شهردار تهران گفت: قطعاً پس از استقرار شورای شهر جدید (۱۲ شهریور ۱۴۰۰) در جلسه بعدی شورا، شهردار تهران مشخص خواهد شد.

اطلاعات دریافتی از منابع موثق حاکیست محسن پیرهادی، رستم قاسمی، هابیل درویشی و مازیار حسینی جدی ترین گزینه های شورای شهر ششم برای شهردار جدید تهران به شمار می روند.

چهار گزینه اصلی شهردار تهران

محسن پیرهادی در حال حاضر عضو هیئت رییسه مجلس و از نزدیکترین نیروها به محمدباقر قالیباف رییس مجلس است.

رستم قاسمی وزیر سابق نفت در زمان دولت احمدی نژاد و رییس اسبق قرارگاه خاتم النبیاست که برخی گمانه زنیها از حضور احتمالی او در کابینه رییسی نیز حکایت دارد.

هابیل درویشی مدیرعامل سابق مترو و معاون مهندسی و مدیرعامل فعلی بنیاد تعاون ناجا است. او صرفا به عنوان فردی با سابقه عمرانی شناخته می شود و هیچگونه سابقه سیاسی و اجتماعی در کارنامه اش وجود ندارد.

مازیار حسینی معاون قالیباف در شهرداری تهران در دو حوزه عمرانی و حمل و نقل ترافیک بوده است. او مدتی نیز معاون وزیر راه در دولت روحانی بود.

هنوز مشخص نیست کدام یک از این گزینه ها مورد اقبال اکثریت شورای شهر ششم برای تصدی پست شهردار تهران قرار خواهد گرفت و یا اینکه هیچ کدام!

معیار های انتخاب شهردار تهران

شهردار انتخاب شده برای تهران باید حاشیه‌گریز باشد و باید متمرکز بر امور شهر باشد. دنبال کار سیاسی نباشد. شورای شهر و شهرداری در کانال اصلی خود که خدمت به مردم است قرار گیرد و خدمات مناسب ارائه شود.

شهردار جدید باید از نظر کارآمدی مورد قبول باشد. شهردار باید تراز ملی داشته و همچنین با دولت و مجلس برای رفع مشکلات بتواند رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

شهردار باید کسی باشد که اشراف کامل به موضوعات مدیریت شهری داشته باشد و به سرعت بعد از ورود بتواند کارهای شهر را آغاز کند و همچنین با شورا هم‌افزا و همدل باشد.

انتخاب شهردار تهران

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۶نظر ثبت شده
  1. کارگر:

    انتخاب اقای مهندس هاشمی برای دوره جدیدکه میدانم انتخاب آقای دکترقالیباب امکان پذیرنیست

  2. کارگر:

    آقای پیروز حناچی خیلی برای تهران زحمت کشیده بنده به عنوان یک خدمت گذار ایشان فقط نظرشخصی خودم رو اعلام کردم
    وآرزوی تندرستی وسلامتی برای این مرد جهادی دارم
    خداقوت دکتر جان

  3. کارگر:

    شهردارفقط جناب آقای مهندس محسن هاشمی

  4. رضا:

    فقط قالیباف….
    من یک فرد کم درآمد هستم و می دانم زمانی تهران خوب شد که دکتر قالیباف اومد ….
    مترو و بی آر تی کار دکتر قالیباف و مدیریت ایشان بود.

  5. فقط قلیباف توان اداره شهر تهران را داراد:

    توضیح این که شهر تهران ۱۲ ملیون جمعیت با توجه به سابقه اقای قالیباف واین گستر دگی اتو بانها وپل ها ومترو ها وبینش اجتمایی واقنصادی وسیاسیباید گفت ماشالله..

  6. armin:

    آقا توروخدا دیگه به اقای قالیباف رای ندین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.