زمان اولین حراج اوراق دولت در ۱۴۰۱ اعلام شد

در ادامه برگزاری ۳۶ نوبت حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال گذشته، اولین مرحله حراج اوراق مزبور توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۴۰۱ و روز سه شنبه ۳ خردادماه برگزار می‌شود.

زمان اولین حراج اوراق دولت در ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش ممتاز نیوز، بانک مرکزی اعلام کرد که در راستای عرضه تدریجی هفتگی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت)، مرحله اول حراج اوراق مزبور در سال ۱۴۰۱ برای فروش اوراق مزبور به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج. ا. ایران نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه در روز سه‌شنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۱ توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد.

نحوه برگزاری اولین حراج و مشخصات اوراق عرضه‌شده به شرح جداول زیر است:

62266897

62266898

شایان ذکر است حداقل حجم سفارش در هر یک از نمادهای اشاره شده ۵۰۰ هزار ورقه است. همچنین به نهادهای مالی شرکت کننده در این حراج توصیه می‌شود، تنوع بخشی به سبد دارایی‌های مالی را در سفارش‌گذاری خود مدنظر قرار دهند.  

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت‌شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به آن وزارت ارسال و وزارت مزبور نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان انجام می‌شود. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.  

بانک مرکزی بر اساس بند «ن» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است.

انتهای پیام /

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.