زمان عملیاتی شدن مرحله دوم اینترنت بومی

۲۸ آبان ، فاوانیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد مراکز داده‌های داخلی کشور برای اجرای مرحله‌ دوم اینترنت ملی تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از ایلنا، رضا تقی‌پور گفت: مرحله‌ اول اینترنت ملی که تفکیک داده‌ها بود و انجام شده و مرحله‌ دوم آن که ایجاد مراکز داده‌های داخل کشور است نیز تا پایان سال آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: مرحله نهایی اینترنت ملی نیز که بومی‌سازی همه‌ی نرم‌افزارها، سرویس‌ها و خدمات است تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در اجلاس اخیر اکو پیشنهاد ساخت ماهواره مشترک ارایه شد که در مرحله‌ی امکان‌سنجی توسط ایران است، گفت: قرار بر انجام امکان‌سنجی ساخت ماهواره مشترک توسط همه‌ی کشورهای عضو اکو است تا در صورت حصول توافقات کلی وارد فاز اجرایی شویم.

وی افزود: این ماهواره با مشارکت همه‌ی کشورهای عضو انجام می‌شود ولی مرحله‌ی امکان‌سنجی آن در حال حاضر توسط ایران انجام خواهد شد.

تقی‌پور همچنین گفت: صحبت درباره‌ی انتخابات زود است ولی همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند فضا باید فضای اتحاد، انسجام و همدلی باشد. رقابت‌های انتخاباتی و مسائل حاشیه انتخابات گذراست. مهم حفظ وحدت ملی و یکپارچگی ملت در تبعیت از مقام معظم رهبری است.

او در واکنش به طرح سوال از رییس‌جمهوری نیز گفت: امیدوارم سوال از رییس‌جمهوری در فضای همدلی، انسجام و وحدت انجام شود تا این سوال به فرصت تبدیل شود.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.