زمان مذاکره برای حل بحران سوریه فرا رسیده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر نفت سوریه با اشاره iبه تحولات هفته‌های اخیر در این کشور و شکست دشمنان ملت سوریه در تحمیل اراده خود بر مردم گفت: اکنون با توجه iبه بی‌نتیجه بودن تلاشهای نظامی دشمنان ملت سوریه، وقت گفتگو و مذاکره برای حل سیاسی این بحران فرارسیده است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ؛‌ آقای لاریجانی در این دیدار با تأکید بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ‌حل سیاسی بحران سوریه افزود: از ابتدای بحران جاری، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تلاش برای ایجاد فضای مناسب برای گفتگو و مذاکره و حل سیاسی این بحران بوده است.
وی ایستادگی ملت سوریه را در برابر هجوم همه‌جانبه سیاسی، تبلیغاتی و نظامی iبه این کشور درخور ستایش دانست و گفت: دیگر دوران تحمیل اراده دولتهای استکباری بر ملتهای مستقل iبه سر آمده است.
رئیس مجلس در ادامه بر حمایت ملت ایران از کشور سوریه در مقابل هجوم دشمنان iبه این کشور تاکید نمود و افزود: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای کمک iبه حل بحران جاری سوریه حمایت می‌کند.
سعید هنیدی وزیر نفت سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارش تفسیریی از تحولات هفته‌های اخیر کشورش گفت: تحولات اخیر نشان داد ملت سوریه هیچ گاه در برابر مداخله خارجی تسلیم نخواهد شد.
وی اضافه نمود: راه‌حل نظامی هیچ نتیجه‌ای برای مخالفان سوریه ندارد و حاکمیت ملی سوریه اجازه مداخله در امور داخلی این کشور را نخواهد داد.
وزیر نفت سوریه با تقدیر از حمایتها و همراهیهای مردم ایران درقبال ملت سوریه در بحران جاری گفت: مناسبات برادرانه میان دو کشور اهمیت راهبردی برای هر دو ملت و جهان اسلام دارد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.