زمان واریز عیدی ۷۰ هزار تومانی دولت

۱۵ام بهمن ،

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جلسه شب قبل دولت و مجلس گفت که در این جلسه تصمیم‌ بر آن شد که مبلغ ۷۰ هزار تومان به تمامی یارانه‌بگیران اختصاص داده شود که شیوه پرداخت نیز همچون پرداخت از طریق پرداخت‌های یارانه‌های نقدی طبق روال سالهای قبل انجام خواهد شد. افکار-

ممتازنیوز: جلسه بعدی دولت و مجلس برای بررسی اجرای فاز دوم هدفمندی اواخر هفته آینده برگزار می‌شود.

ارسلان فتحی‌پور در تشریح نتایج جلسه شب قبل اقتصادیون دولت و مجلس که با حضور لاریجانی و احمدی‌نژاد برگزار شد، گفت: بعد از پیشنهاد مقام معظم رهبری در خصوص بهبود وضعیت معیشت شب عید مردم در راستای تامین کالاهای اساسی تصمیم‌ بر آن شد که به اشخاص تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و کسانی که در نوبت می باشند ۲۰ درصد بالاتر از سایر اشخاص یارانه پرداخت شود.

وی در توضیح گفت: بر این اساس به تمامی یارانه‌بگیران ۷۰ هزار تومان یارانه نقدی و به اشخاص تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی ۲۰ درصد بیشتر از این میزان یعنی مبلغ بالغ بر ۹۰ هزار تومان در روز اول اسفند پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس در توضیح روش پرداخت این میزان یارانه نقدی گفت: قرار است این میزان به حساب سرپرست‌های خانوار واریز شود شیوه‌ای که هم اکنون در واریز مبالغ یارانه‌های نقدی انجام می‌گیرد.

فتحی‌پور یاد آور شد: پرداخت به صورت کارتی نیست چرا که قرار است این پرداخت نقدی برای یک بار انجام گیرد و چون این احتمال وجود داشت که کارتها به قیمت‌های کمتر فروخته شود و به دنبال آن فساد ایجاد شود و یا این که مبالغ کارت‌ها برای یک سری کالاهای خاص صرف شود، قرار شد که این مبالغ به حساب‌ها واریز شود تا این پولها برای خرج بین کل کالاها توزیع گردد.

فتحی‌پور تاکید کرد که روش پرداخت همچون روش فعلی واریز یارانه‌های نقدی به حسابهای سرپرست خانوار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی همچنین در ادامه گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه جلسات دولت و مجلس دراین موضوع به پایان رسیده است، گفت: البته دولت و مجلس در موارد دیگری نیز جلسات مشترک خود را در حوزه اقتصادی برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: قرار است کارگروه‌های دولت و مجلس در اواخر هفته آینده جلسه شبانه خود را ادامه دهند که این جلسات به موضوع اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها، نحوه جمع آوری نقدینگی، کاهش قیمتها و کاهش قیمت ارز اختصاص دارد و به طور کلی مباحث در حوزه‌ی بحثهای کلان اقتصادی است.

وی در پایان گفت: در این جلسات نیز اقتصادیون دولت و مجلس به همراه لاریجانی و احمدی‌نژاد نیز حضور خواهند داشت.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. هادی محمدی:

    مبلغ بسیار ناچیز است پول یه دونه مرغ میباشد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.