زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور ۹۲

گردآوری شده توسط گروه آموزش ممتاز نیوز

خبرگزاری ایسنا:  مشاور عالی سازمان سنجش، نحوه قرائت پاسخنامه‌ها، زمان و نحوه انتخاب رشته و پذیرش دانشجو برای آزمون سراسری سال ۹۲ را تشریح کرد.

دکتر حسین توکلی با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۹۲ با نظم و آرامش، کیفیت مطلوب و امنیت کامل برگزار شد، اظهارکرد: پس از برگزاری آزمون پاسخنامه‌ها به صورت لاک و مهر شده و در امنیت کامل به نماینده دفتر فناوری اطلاعات سازمان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه قرنطینه‌ پاسخنامه‌های آزمون سراسری از صبح پنجشنبه ششم تیرماه آغاز شد، گفت: پس از آغاز عملیات قرائت پاسخنامه‌ها، پاسخنامه هر داوطلب توسط دو دستگاه علامت خوان به طور جداگانه قرائت شد و نتیجه حاصله با هم تطبیق داده شده و به طور موردی نیز نتیجه به صورت دستی کنترل شد تا از صحت قرائت آنها اطمینان حاصل شود.

توکلی افزود: نتیجه قرائت در چند طیف تهیه و برای نگهداری در محل‌های امن به مسئولان تحویل داده شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پایان قرنطینه پاسخنامه‌ها در۲۱ تیرماه، تصریح کرد: پس از پایان یافتن قرنطینه پاسخنامه‌ها، کلیه پرسنل قرنطینه به سلامت از قرنطینه خارج شده و بر اساس گزارشات رسیده تعداد ۹۲۰ هزار و ۲۰۰ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که نشان از حضور ۸۵ درصدی داوطلبان در جلسه آزمون دارد.

توکلی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۵ داوطلب علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی خود در گروه آزمایشی هنر و ۸۸ هزار و ۱۳۳ داوطلب علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی خود در گروه زبان‌های خارجی نیز حاضر بودند.

اعلام نتایج اولیه آزمون در ۱۲ مرداد ماه

وی دربارهٔ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون، گفت: نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز شنبه ۱۲ مرداد ماه بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

توکلی همچنین با اشاره به زمان انتشار یافتن پاسخنامه‌های داوطلبان، اظهارکرد: یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه پاسخنامه داوطلبان با رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و کمتر از ۱۰ هزار در گروه‌های هنر و زبان خارجی برای اطلاع داوطلبان بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی از روز سه شنبه ۱۵ مرداد بر روی پایگاه اینترنتی سازمان منتشر خواهد شد، اظهارکرد: این دفترچه حاوی شرایط پذیرش، نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌های تحصیلی است.

زمان و نحوه انتخاب رشته مجازین کنکور

وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز از روز پنج شنبه ۱۷ مرداد، تصریح کرد: انتخاب رشته داوطلبان تا روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش دربارهٔ تسهیلات سازمان برای داوطلبان در خصوص انتخاب رشته، گفت: نرم افزار راهنمای انتخاب رشته به داوطلب امکان می‌دهد که با توجه به وضعیت علمی و نمره آزمون ۹۲ خود را با داوطلب مشابه در آزمون سال ۹۱ مقایسه کرده و امکان قبولی خود را بررسی کند.

وی افزود: همچنین ویژه‌نامه انتخاب رشته حاوی اطلاعات مفیدی دربارهٔ فرآیند انتخاب رشته خواهد بود و ویرایش تازه کتاب «انتخاب رشته – انتخاب آینده» بر اساس آیین نامه‌های پذیرش دانشجویان بازنگری شده و به صورت مفصل به بحث انتخاب رشته پرداخته است.

توکلی دربارهٔ اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۲، اظهارکرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در هر دو نحوه پذیرش از طریق نتایج اولیه آزمون و همچنین سوابق تحصیلی روز پنجشنبه ۲۱ شهریور ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش دربارهٔ نحوه انتخاب رشته داوطلبان علاقمند به کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو در کد رشته محل‌های تحصیلی خود به طور جداگانه اقدام می‌کند، انتخاب رشته در این کد رشته محل‌ها پس از اعلام نتایج اولیه و دریافت کارنامه آزمون از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آزمون دانشگاه آزاد انجام می‌شود.


مجله اینترنتی ممتاز | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.