زمان پخش مناظره‌های انتخاباتی در صداوسیما

۰۶خردادماه،

تلویزیون از جمعه، دهم خرداد ماه پخش برنامه‌های مناظره نامزدهای انتخاباتی را آغاز می‌کند.

ممتازنیوز: تلویزیون از جمعه، دهم خرداد ماه پخش برنامه‌های مناظره نامزدهای انتخاباتی را آغاز می‌کند.

 در اولین مناظره‌ نامزدهای یازدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری که جمعه (دهم خرداد ماه) در شبکه یک سیما آغاز خواهد شد، نامزدها برنامه‌های اقتصادی‌شان را اعلام می‌کنند.

اولین مناظره در حالی جمعه ساعت ۱۶ آغاز می‌شود که تاکنون نام مجری اعلام نشده است و به نظر می‌رسد صداوسیما قصد دارد با این اقدام، از حاشیه‌ها دوری کند.

دومین مناظره چهارشنبه (۱۵ خرداد ماه) و سومین مناظره جمعه (هفدهم خرداد ماه) پخش خواهند شد.

مناظره‌ها به مدت ۲۱۰ دقیقه از ساعت ۱۶ در شبکه یک سیما و تکرار آن در همان روز ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

علاوه بر آن این مناظره‌ها همزمان از رادیو ایران نیز زنده پخش خواهد شد و تکرار آن در همان روز ساعت ۲۱ از رادیو جوان پخش می‌شود.

بدون شک اداره کردن مناظره‌های کاندیداها که این روزها از مباحث داغ محافل سیاسی و مردم به شمار می‌آید، بسیار حساس بوده و نیازمند مجری توانمندی است که سخنان نامزدها را سمت و سو بدهد. اهمیت این موضوع از آنجایی پررنگ می‌شود که امسال قرار است مناظره‌ها به صورت جمعی با حضور هر هشت نامزد انتخابات برگزار شود. همچنین امسال مناظره‌ها در سه موضوع جداگانه و با محوریت فرهنگ،‌ اقتصاد و سیاست روی آنتن می‌روند.

بر این اساس در انتخابات یازدهم بار دیگر تجربه‌ای تازه در حوزه برنامه‌های تبلیغاتی شکل می‌گیرد.

اما ضرغامی در مقام رییس سازمان صداوسیما، دربارهٔ‌ی مجری مناظره‌های امسال در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: اشخاص باسابقه و باتجربه‌ای برای اجرای برنامه‌های امسال انتخاب شده‌اند اما هنوز به سبب اینکه به قطعیت نرسیده نمی‌توانیم اسامی را اعلام کنیم ان‌شاء‌الله تا روز مناظره نام مجری هم اعلام می‌شود.

ضرغامی همچنین دربارهٔ آزادی عمل و بیان مجری مناظره‌های امسال هم تاکید کرده بود: به مجری اجازه داده شده که در بحث‌های مناظره با نامزدها دخالت کند و متناسب با پاسخی که مطرح می‌شود کاملا جلسه را مدیریت کند؛ ضمن اینکه وقتی مناظره به صورت جمعی شکل می‌گیرد، تا حد بسیاری اشکالی که مربوط به دوره‌ی قبل بود اتفاق نخواهد افتاد.

او همچنان با تاکید بر مناسب بودن ساعات مناسب پخش مناظره‌ها، گفته بود برنامه‌های مناظره‌یی جزو پربیننده‌ترین برنامه‌ها خواهند بود؛ چرا که در ساعت‌های مناسب پخش می‌شوند، بنابراین مخاطبان می‌توانند با دقت آنها را تماشا کنند.

وی دربارهٔ‌ کلیت برنامه‌های مناظره‌یی امسال، اینگونه توضیح داد: اول مناظره‌ها به این شکل آغاز می‌شود که در تایم چهار دقیقه هر یک از نامزدهای انتخاباتی ابتدا برنامه‌های خودشان را اعلام می‌کنند چرا که موضوع مناظره‌های امسال به نسبت دوره قبل تخصصی‌تر است و به شکلی نیست که مثل مناظره‌های قبلی هر فردی دربارهٔ‌ی هر موضوعی صحبت کند؛ بنابراین احتمالا جلسه اول که اقتصادی خواهد بود، نامزدها برنامه‌های اقتصادی‌اشان را اعلام می‌کنند.

ضرغامی تاکید کرده بود: مدیریت برنامه‌های مناظره‌یی به گونه‌ای خواهد بود که گفت‌وگوهای متقابل واقعا شکل بگیرند و همچنین اعضای شرکت‌کننده در جلسه در مقابل هم افکارشان را ارائه کنند تا مردم قدرت انتخاب پیدا کنند.

خبرگزاری ایسنا


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.