زمزمه‌های بساز و بفروشی در مسکن مهرخراسان‌جنوبی

چکیده: نماینده نهبندان و سربیشه با بیان این‌که وسعت بافت‌های فرسوده در خراسان جنوبی بالاست، اعلام کرد: برخی‌شنیده‌ها حاکی از آن است که پروژه‌های مسکن مهر در برابر زلزله مقاوم نبوده و حالت بساز و بفروشی به خود گرفته است.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت  مراد هاشم زهی  ضمن یادآوری تاریخچه وقوع زلزله در منطقه خراسان جنوبی، به ضرورت مقاوم سازی ساختمان‌ها و خانه‌های روستایی اشاره کرد و افزود: متأسفانه در کشور ما رسم است تا پس از وقوع زلزله‌هایی با قدرت بالا و تخریب خانه‌ها نسبت به مسئله واکنش نشان دهند.

نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس ادامه داد: باید پیش از وقوع زلزله به دنبال اجرای اقدامات پیشگیرانه باشیم.

وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور و قرار داشتن بر روی گسل‌های زیادی که منجر به بروز این اتفاق می‌شود، گفت: این امر زمینه را برای بروز زلزله‌های متعدد فراهم کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم ضمن ابراز تأسف از عدم توجه مسئولان به زلزله‌خیز بودن کشور، گفت: زلزله هایی که از قدرت بیشتری برخوردار هستند می‌توانند در همان لحظه‌های نخست منجر به خرابی ساختمان‌های فرسوده و قدیمی شوند.

وی ضمن یادآوری وقوع زلزله در خراسان جنوبی و تخریب ساختمان‌ها تصریح کرد: بافت فرسوده در شهرهای خراسان جنوبی بسیار است لذا قبل از بروز حادثه باید نسبت به نوسازی و مقاوم سازی اقدام کرد.

نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس نهم با بیان این‌که ساختمان‌های جدیدی که در منطقه ساخته می‌شود باید از مقاومت لازم در برابر زلزله برخوردار باشند، در رابطه با وضعیت پروژه مسکن مهر در خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: صحبت‌هایی شده مبنی بر این‌که مقاوم‌سازی در پروژه مسکن مهر لحاظ نشده و بیشتر جنبه بساز و بفروشی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیمانکاران سعی دارند خیلی سریع پروژه‌های مسکن مهر را تحویل دهند لذا احتیاط‌های لازم را نمی‌کنند.

۵۰ درصد خانه‌های نهبندان فرسوده و قدیمی هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت پروژه‌های مسکن مهر، تأکید کرد: این‌که مسکن مهر دربرابر زلزله مقاوم ساخته نشده است نیاز به بررسی بیشتری دارد اما در مجموع مسئولان باید نظارت بیشتری داشته باشند تا اقدامات جنبه پیشگیرانه به خود گیرد.

هاشم زهی با اعلام این مطلب که بیش از ۵۰ درصد خانه‌های منطقه نهبندان و سربیشه قدیمی و فرسوده هستند، گفت: متأسفانه خانه‌های جدید نیز غیر استاندارد ساخته شده و در برابر زلزله مقاوم نیستند.

وی با بیان این‌ که تعداد معدودی از ساختمان‌های منطقه مهندسی ساخته شده است، گفت: باید مسئولان شهرسازی نظارت بیشتری را در ساخت و سازها اعمال کنند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.