زمزمه هایی برای زدن پنبه جنگ نرم/احضار یک حامی مشایی به دادگاه

مجله مهر: حوادث و رخدادهای روز کشور که عمدتا نیز چهره ای سیاسی دارند همواره مخاطبان فراوانی را به خود جلب می کنند. مخاطبان فراوانی که البته سعی می کنند مطالب خاص مربوط به این اخبار و روندها را از رسانه های مختلف رصد کنند و بخوانند.
آنچه که در ادامه می خوانید حاصل خبرخوانی مهر در لابه لای این مطالب ویژه در روزنامه های کشور و انتخاب خاص ترین آنهاست.

زمزمه هایی برای زدن پنبه جنگ نرم
روزنامه شرق، امروز ویژه نامه ای را با عنوان “نبرد با سربازان نامرئی” پیرامون جنگ نرم و با گفتگوها و آثاری از هادی خانیکی، احمد پورنجاتی، حسین راغفر و … منتشر کرد.
آنچه که در ادامه می خوانید سوالات و تکلمه هایی است که در لابه لای گفتگوها با چهره های مصاحبه شونده توسط خود آنها و یا توسط خبرنگاران شرق مطرح شده است:

_ پس از بهتر است به جای اکتفا کردن به هشدار دادن خطاب به مردم، مسئولان تدابیر عملی هم بیاندیشند.
_ فکر نمی کنید کمی تحت تأثیر تئوری توطئه، جنگ نرم رابزرگنمایی می کنید؟
_ اگر! واقعیتی به نام جنگ نرم وجود دارد و این واقعیت از ابزاری مانند فرهنگ، رسانه های گروهی و … استفاده می کند، نتیجه گریز ناپذیر آن است که تمام این مقولات را با نگاهی امنیتی قضاوت کنیم.
_ همگان پذیرش قدرت نرم را ندارند
_ اگر دوران، دوران جنگ نرم است پس گودال های بزرگ حاصل از اصابت بمب های ۲۱ تنی در افغانستان چه می کنند؟
_ من با تعاریف افراطی که درباره جنگ نرم از سوی رسانه ها صورت می گیرد و به صورتی نشان می دهد که گویی همه چیز مصداق جنگ است، موافق نیستم.
_ ماهیت جنگ نرم به رابطه میان حکومت و مردم برمی گردد.

احضار یک حامی مشایی به دادگاه
ایران گزارش داد: حجت الاسلام بهمن شریف زاده از اساتید باسابقه حوزه های علمیه! و سردبیر روزنامه عربی زبان الوفاق روز گذشته به صورت تلفنی از سوی دادسرای ویژه روحانیت احضار شد. شریف زاده امروز صبح باید برای رسیدگی به این موضوع به دادسرای ویژه روحانیت مراجعه نماید. گفتنی است، این احضار پس از آن صورت گرفت که وی در گفتگوی تفصیلی با یک روزنامه اصلاح طلب، مبانی فکری حاکم بر دولت، رئیس جمهور و برخی اطرافیانش را تبیین و برخی شبهات در این خصوص پاسخ داد.

آمریکا در عراق جنگید تا ایران را قدرتمندتر کند؟!
دولت آمریکا به واسطه خبط بزرگ این رژیم در عراق و باز کردن دست جمهوری اسلامی ایران در منطقه، مورد سرزنش رسانه های داخلی خود قرار دارد.
به گزارش کیهان تحلیلگر روزنامه هافینگتون پست نوشت: با مراجعت سربازان آمریکا از عراق، وقایع این کشور دیگر چندان در کانون توجه نیست، ولی داستان تمام نشده است. عراق هنوز مهمترین داستان خاورمیانه و تاثیر آن بر آینده منطقه فراگیر است. وداع خانفر، در لندن به من گفت «هیچ کس دیگر به عراق توجه ندارد؛ ولی عراق به یکی از متحدین ایران تبدیل شده و هر دو کشور منابع عظیم نفتی دارند. ما باید به این مساله توجه کنیم.»
این روزنامه می افزاید: اوباما در مراسم بازگشت سربازان آمریکا از عراق گفت «جنگ عراق دیگر مساله ای متعلق به گذشته است.» ممکن است که فجایع جنگی و مسایل مرتبط با آن به تاریخ متعلق باشد، ولی نتایج آن مسلما به زمان حال بازمی گردد. در حال حاضر، همان صداهایی که ما را به جنگ در عراق فرا می خواند، ما را به جنگ با ایران می خوانند؛ غافل از اینکه ماجراجویی های همین عده در عراق بود که باعث شد ایران متحد تازه ای در منطقه پیدا کند. در واقع ما با ایران «متحد»(!) شدیم تا دولت شیعه نوری المالکی در عراق را بر سر قدرت نگاه داریم. متحد نزدیک عراق در حال حاضر نه آمریکا، بلکه همسایه شیعه آن است. شواهد این مدعا هر روز واضح تر می شود.

سعودالفیصل به صالحی چه قولی داد؟
تهران امروز گزارش داد: جزئیات تازه‌ای به دست آمد که ثابت می‌کند اعدام ناگهانی چند ایرانی در عربستان حاصل کارشکنی و دوگانه گویی‌های مقامات عربستان سعودی است. پس از آن علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای سعودی خود «سعود الفیصل» خواستار توضیح رسمی در باره اعدام ایرانیان می‌شود. سعود الفیصل در پاسخ قول پیگیری می دهد و سپس به صورت شفاهی و بعداً مکتوب اعلام می‌کند که جلوی اجرای حکم اعدام شماری از ایرانیان را گرفته است. به همین دلیل مقامات وزارت خارجه ایران با تکیه بر سخنان عالی ترین مقام دیپلماتیک عربستان سعودی، اعدام زندانیان ایرانی در زندان دمام را منتفی دانستند که خبرش در همان ایام منتشر شد. با این حال دو ماه بعد یعنی در تاریخ ۲۰ خرداد ماه، وزارت خارجه عربستان سعودی با ارسال یادداشتی خطاب به سفارت ایران و برخلاف مواضع اولیه وزیر خارجه خود، اعدام شماری از زندانیان ایرانی را در تاریخ دو ماه پیش، اعلام می کند. براین اساس، مشخص شد درست در همان زمانی که وزیر خارجه عربستان تلفنی به علی اکبر صالحی می گفت که این افراد اعدام نخواهند شد، آنان را برای اجرای حکم از سلول هایشان بیرون بردند و اعدامشان کردند.

اهدای تندیس انسان کامل به احمدی نژاد!
شنیده شده که در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنایع دستی کشور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری، تابلوی مشبک و قلمزنی روی فلز شامل ابیاتی از شاهنامه فردوسی از طرف هنرمندان صنایع دستی استان تهران به دکتر محمود احمدی نژاد اهدا شد. به گزارش آرمان روابط عمومی، این تندیس متشکل از یک انسان است که روی سر آن کره زمین و بر فراز کره زمین نیز یک کبوتر قرار گرفته است. انسان طراحی شده در این تندیس نمادی از انسان کامل و کره زمین، نماد توانمندی، قدرت و وحدت طبیعت انسانهاست و کبوتر قرار گرفته بالای کره زمین نیز همراه با شاخه زیتون پیام آور صلح و دوستی برای همه جهانیان است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.