زمینه سازی مدیران فوتبال آلمان برای ناکامی احتمالی در جام ملتها

رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا درحالی از روز جمعه هشتم ژوئن (۱۹خرداد) به میزبانی مشترک اوکراین و لهستان آغاز می شود که تیم ملی فوتبال آلمان هنوز به آمادگی لازم برای حضوری مقتدرانه در این جام دست نیافته و نتایجی که این تیم در دو دیدار تدارکاتی رقم زده،نشان می دهد که ‘یوآخیم لو’ روزهای سختی را در ‘گروه مرگ’ مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۲ پیش روی خود دارد.

یاران لو، که سودای قهرمانی دوباره در اروپا بعد از ۱۶ سال را در سر می پرورانند، هفته گذشته در یک بازی بسیار ضعیف و قابل انتقاد،در مقابل سوئیس بانتیجه سنگین ۵ بر۳ شکست خوردند که البته اکثر بازیکنان اصلی این تیم که در باشگاه بایرن مونیخ توپ می زنند،در ترکیب اصلی حضور نداشتند.

مدعیان قهرمانی اروپا هرچند دومین دیدار تدارکاتی خود را در مقابل رژیم صهیونیستی با پیروزی پشت سر گذاشتند اما بازی ارائه شده ازسوی ملی پوشان آلمان که با تمام قوا در این دیدار حاضر شده بودند، چهره یک تیم قهرمان را به تصویر نکشید.

همه این عوامل دست به دست هم داده تا دست اندرکاران تیم و مدیران فوتبال آلمان خود را برای ناکامی احتمالی در یورو ۲۰۱۲ آماده کنند و بعد از سخنان یوآخیم لو که شکست احتمالی در رقابت های اروپایی را پایان همه چیز برای آلمان ندانسته بود، این بار مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال پا به میدان گذاشته و بدنبال،دادن اطمینان خاطر به سرمربی تیم ملی است.

‘ماتیاس زامر’ مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان، روز شنبه در سخنانی امنیت شغلی سرملی تیم ملی فوتبال کشورش را تضمین کرده و گفت: حتی اگر در یورو ۲۰۱۲، در مرحله مقدماتی هم حذف شویم، یوآخیم به کارش ادامه خواهد داد.

زامر به نشریه فوکوس چاپ مونیخ،گفت: کیفیت کار لو در تیم ملی بسیار بالا است و ما یک مدت طولانی عملکرد وی را در تیم زیر نظر داشته ایم .

وی افزود: حتی ناکامی احتمالی در جام ملت های اروپا نیز نظر ما را درمورد سرمربی تیم تغییر نخواهد داد و موجب ارزیابی مجدد درمورد وی نمی شود.

مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان،خاطرنشان کرد: ناکامی احتمالی آلمان در جام ملت ها، اتفاق ناگواری است که همه باید به کمک یکدیگر مانع از وقوع آن شویم .

زامر افزود: ما ۱۰۰ درصد از لو حمایت می کنیم اما با این وجود انتظار داریم که ملی پوشان آلمان در این رقابت ها موفق ظاهر شوند و امید به حق ما در کسب جام یورو ۲۰۱۲ را جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: تیم ملی آلمان از زمان هدایت لو تحول بسیار خوبی را پشت سرگذاشته و به همین منظور امروز در بالاترین سطح بین المللی نیز به رسمیت شناخته می شود.

زامر که تیم ملی کشورش دوبار طعم تلخ شکست در رقابت های جهانی و اروپایی در مقابل اسپانیا را چشیده،افزود: اگر در این رقابت ها بار دیگر در مقابل اسپانیا قرار بگیریم،انتقام شکست های قبلی را خواهیم گرفت .

تیم ملی فوتبال آلمان در سال ۲۰۰۸ بازی فینال جام ملت های اروپا در سوئیس را با نتیجه یک بر صفر به اسپانیا واگذار کرد و برای دومین بار نیز دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ را با همین نتیجه به حریف قدرتمند خود که جام قهرمانی را به خانه برد، واگذار کرد.

این مدیر فوتبال آلمان در عین حال درمورد رویارویی احتمالی تیمش با اسپانیا در رقابت های پیش رو،افزود: من اطمینان دارم که یوآخیم لو استراتژی مناسبی برای جدال دوباره با قهرمان جهان تدارک دیده است.

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به ‘یورو ۲۰۱۲’ از هشتم ژوئن تا اول ژوئیه (۱۹خرداد تا ۱۱ تیر) به طور مشترک در لهستان و اوکراین برگزار می شود و تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی در گروه B این رقابت ها که به گروه مرگ شهرت یافته،با تیم های پرتغال،هلند و دانمارک هم گروه است.

سه بازی تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی به ترتیب در روزهای ۹، ۱۳ و ۱۷ در ورزشگاه های کشور اوکراین انجام می شود.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۴۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.