زمین خوردن قهرمانانه ربات‌های پارکور کار+فیلم

هربار که به تماشای پارکور کاری ربات‌های شرکت “بوستون داینامیکس”(Boston Dynamics) می‌نشینید باید توجه داشته باشید که آن چه می‌بینید محصول نهایی ساعت‌ها تلاش، ضبط و تعمیر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، به تازگی ویدئویی از پارکور کاری ربات‌های “بوستون داینامیکس” منتشر شده بود که در آن ربات “اطلس” این شرکت از موانع عبور می‌کرد و پشتک می‌زد.

اگر این ویدیو را ندیدید می توانید آن را از طریق لینک “پارکور کاری ربات‌ “بوستون داینامیکس” بهتر از انسان” مشاهده کنید.

اکنون شرکت بوستون داینامیکس فیلمی از یک روز معمولی در محل پارکور کاری این ربات‌ها منتشر کرده است که پشت صحنه‌ی ماجرا را نشان می‌دهد. در این فیلم ربات‌های اطلس بارها به زمین می‌خورند و مورد تعمیر قرار می‌گیرند.

این شرکت از چهار ربات “اطلس” استفاده می‌کند که دو عدد از آن‌ها برای نمایش استفاده می‌شود و دو ربات دیگر در آزمایشگاه هستند. این دو ربات به گروه سازندگان در امتحان حرکات نمایشی جدید و درک محدودیت‌های دستگاه‌ها کمک می‌کند تا به بهبود ربات‌ها بپردازند. بدون شک انجام چنین آزمایش‌هایی بی‌خطر نیست و حتی یکی از ربات‌های آزمایشگاهی یک خراش پنج اینچی در قفسه سینه خود دارد.

زمین خوردن این ربات‌های ۸۶ کیلوگرمی شاید خنده‌دار به نظر برسد اما بسیار پر سرو صداست. اگر آسیب وارد شده به آن‌ها زیاد باشد تعمیر آن‌ها تا چهار ساعت زمان می‌برد و این موضوع فرآیند ضبط را به تاخیر می‌اندازد. به همین دلیل است که ربات‌های نمایشی نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند.

با این حال قهرمانان ویدئو پارکور کاری ربات‌های آزمایشگاهی هستند. در یک روز عادی یکی از ربات‌ها به انجام حرکات نمایشی می‌پردازد در حالی که ربات دیگر تحت تعمیر قرار می‌گیرد. این ویدئوی چند دقیقه‌ای حاصل ماه‌ها تحقیق و توسعه ربات‌ها است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.