زنان بیشتر در چه زمانی اقدام به خودکشی می کنند؟

زنان از چند روز مانده به سیکل ماهانه و چند روز اول این سیکل از لحاظ روحی بسیار آسیب‌پذیر می‌شوند به همین دلیل بیشتر در این دوران اقدام به خودکشی می‌کنند.

دکتر نجمه تهرانیان متخصص مراقبت‌های بهداشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بهترین زمان برای چکاپ رحم در دختران روز سوم سیکل ماهانه است و یک بار چکاپ مثل استفاده از سونوگرافی و آزمایش هورمون در دوران مجردی کافی است.
وی با بیان این که اگر دختری در قبل از ازدواج دارای سیکل های دردناک و یا دیگر مشکلات زنانه باشد باید مورد بررسی قرار گیرد گفت: اگر دختر خانمی دچار هیرسوتیسم(پرمویی) ، سیکل‌های  نامرتب و دردناک باشد حتماً باید مورد بررسی و درمان قرار گیرد تا بعد از ازدواج دچار مشکلات بعدی نشود.
تهرانیان در خصوص این دردهای لگنی و شکی دوران سیکل ماهانه عنوان کرد: علل بروز درد در این دوران افزایش موادی به نام پروستا گلاندین است این مواد از سه تا چهار روز قبل از شروع سیکل ماهانه شروع به افزایش در بدن می‌کنند که با توجه به وضعیت جسمانی هر فرد میزان درد از فردی به فردی دیگر متفاوت است.
وی با بیان این که یک سری از توصیه‌ها می‌تواند در کاهش درد اثر گذار باشند تصریح کرد: دوش گرفتن با آب گرم، پرهیز از غذاهای ادویه دار، چرب و سرد، داشتن آرامش روحی می تواند به کاهش درد در این دوران کمک کند.
این متخصص زنان و زایمان اظهار داشت: بهترین مسکن برای کاهش درد در این دوران مفنامیک اسید است که نسبت به مسکن‌های دیگر بهتر جواب داده است البته ممکن است این مسکن روی فردی اثر چندانی نداشته باشد و ژلوفن باعث تسکین دردش شود.
وی در پایان خاطر نشان کردک در کل زنان از سه تا ۴ روز قبل از شروع سیکل ماهانه از نظر روحی بسیار آسیب پذیر می‌شوند و همین امر باعث شده که میزان خودکشی در این دوران در زنان بیشتر باشد. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.