زنان زودتر از مردان به فکر پس‌انداز کردن می‌افتند

۱۸م آذر ،

زنان > جهان
زنان بیش از مردان نگران تأمین هزینه‌های زندگی در دوران بازنشستگی می باشند و به همین سبب بسیار زودتر از مردان اقدام به پس‌انداز می‌کنند

به گزارش ایسنا، زنان بسیار زودتر از مردان اقدام به پس انداز کردن پول برای دوران بازنشستگی می‌کنند، اما این به معنای ناامیدی و عدم اطمینان زنان نسبت به دوران بازنشستگی نیست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، ۲۲ درصد زنان بالای ۲۳ سال، پس‌انداز دوران بازنشستگی را آغاز کرده‌اند که این میزان برای مردان همسال تنها ۱۳ درصد است؛ همچنین ۳۰ درصد از زنان معتقدند که وضعیت اقتصادی آنها در دوران بازنشستگی افت پیدا می‌کند که این میزان در میان مردان ۲۳ درصد اعلام شده است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که زنان دارای اهداف بالا در زمینه پس‌انداز برای دوران بازنشستگی بوده و امیدوارند که برای این دوران حداقل ۱٫۸ میلیون دلار پس‌انداز کنند که این میزان برای مردان ۱٫۳ میلیون دلار اعلام شده است.

این اهداف بالا می‌تواند به زندگی طولانی‌تر زنان مرتبط باشد؛ بر اساس گزارش مرکز ملی آمار آمریکا زنان به طور معمول پنج سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند که متوسط عمر زنان ۸۰٫۵ و برای مردان ۷۵٫۵ سال است.

کارشناسان معتقدند که آغاز پس‌انداز برای دوران بازنشستگی از سنین جوانی می‌تواند سبب غلبه بر استرس ناشی از رسیدن به بازنشستگی شود؛ بر این اساس، زمانی که اشخاص پیش از ورود به ۳۰ سالگی پس انداز را آغاز کنند، از اضطراب و ناامیدی کمتری به نسبت سایر زنان برخوردار بوده و رضایت‌مندی بیشتری در زندگی خواهند داشت.

این مطالعه با حضور دو هزار نمونه مرد و زن شاغل در ایالت‌های مختلف آمریکا توسط محققان TD Ameritrade صورت گرفته است.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.