زنان شیرده مصرف چربی و لبنیات را فراموش نکنند

‘مرتضی صفوی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: شیر و لبنیات مقادیر قابل توجهی پروتئین، ویتامین های گروه بی، ویتامین دی و از همه مهم تر، کلسیم دارد.

وی ادامه داد: چنانچه مادران شیرده، روزی سه وعده لبنیات و شیر کم چرب بخورند، می توانند هم از افزایش میزان شیر و هم از دریافت کامل کلسیم و سلامت استخوان های کودکانشان اطمینان داشته باشند.

صفوی تصریح کرد میزان جذب کلسیم لبنیات پرچرب در بدن کمتر است و هرچه میزان چربی لبنیات کمتر باشد، جذب کلسیم آنها هم در بدن بالاتر می رود.

این متخصص تغذیه همچنین به زنان شیرده توصیه کرد در دوران شیردهی آب بیشتری بنوشند چرا که نوشیدن چند لیوان آب اقدامی موثر برای حفظ سلامت شیر مادران است.

صفوی افزود: نوشیدن چند لیوان آب سبب می شود تا شیر در بدن زنان شیرده به خوبی ترشح شود. هیچ مایعی نمی‌تواند جایگزین آب شود، نوشیدن چند لیوان آب به تنهایی یا به همراه طعم‌ دهنده‌ای مانند آب‌لیموی تازه می‌تواند اقدامی موثر در جهت حفظ سلامت و افزایش شیر مادران باشد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: شیردهی مناسب از بروز سرطان های سینه و تخمدان در زنان جلوگیری می کند و سلامت مادر و نوزاد را به ارمغان می آورد.

صفوی افزود: شیردهی مناسب و کامل نوزاد تا دو سالگی، همچنین از بروز عفونت های بزرگسالی و پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و باعث بالا رفتن ضریب ایمنی بدن می شود.

وی تاکید کرد زنان شیرده باید تغذیه مناسبی داشته باشند و مصرف پروتئین و کربوهیدرات ها را فراموش نکنند.

صفوی اضافه کرد: زنان شیرده باید تناسب بین قد و وزن خود را با تغذیه مناسب و ورزش حفظ کنند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۶۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.