زنان مراقب ازدواج با مردان جوانتر باشند

زنانی که دارای همسر بسیار جوان‌تر از خود می باشند زودتر جان خود را از دست می‌دهند! خانم ها با آقایان بسیار جوانتر از خود ازدواج نکنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ،کارشناسان اخطار دادند زنان باید در مورد تصمیم خود در مورد ازدواج با مردان بسیار جوان‌تر تجدید نظر کنند، چرا که این کار امید به زندگی را در آن‌ها کاهش می‌دهد.

در مورد مردان اما این موضوع متفاوت است، زیرا پژوهشها نشان می دهد مردانی که با زنان جوان‌تر از خود ازدواج می‌کنند زندگی درازتری دارند.

بسیاری از زنان ۳۰ یا ۴۰ ساله تصور می‌کنند در صورتی که با مردان جوان‌تر ازدواج کنند، همسرشان به آن‌ها در داشتن زندگی شاد و موفق کمک می‌کند، اما درست خلاف این ادعا درست است. نادرست بودن این ادعا را می‌توان با پژوهش در مورد بعضی از هنرپیشگان هالیوودی که با مردانی بسیار جوان‌تر از خود ازدواج کرده اند، بررسی کرد.
 
پژوهشگران می گویند این زنان در اجتماع زیر فشار بسیاری قرار می‌گیرند و دیدگاه جامعه نسبت به آن‌ها چندان خوشایند نیست. دستاورد یافته‌های این محققان نشان می‌دهد داشتن شوهری که بیش از ۷ سال از همسرش کوچک‌تر است، خطر مرگ زودرس را تا ۲۰ درصد برای زنان افزایش می‌دهد.

اسون دریفال از موسسه پژوهشی ماکس پلانک در این باره می گوید: هرچه فاصله سنی بین زن و شوهر بیش‌تر باشد به همان اندازه امید به زندگی در زن کاهش پیدا می‌کند.تحقیقات ما نشان می‌دهد بهترین انتخاب برای زنان، ازدواج با مردی است که دقیقا با آن‌ها هم سن باشد.

این نتایج با انجام مطالعاتی روی دو میلیون زوج دانمارکی به دست آمده است. از سوی دیگر این تحقیقات نشان داد مردانی که با زنان جوان‌تر از خود ازدواج می‌کنند عمر طولانی‌تری دارند. برای نمونه خطر مرگ و میر در مردانی که همسرشان ۷ تا ۹ سال از آن‌ها کوچک‌تر است تا ۱۱ درصد نسبت به زن و شوهرهای هم‌سن کم‌تر است.

دکتر درفال معتقد است: زنانی که با مردان جوان‌تر از خود ازدواج می‌کنند تحت استرس و فشار بیش‌تری قرار می‌گیرند، چرا که آن‌ها از عرف عمومی جامعه تخلف کرده اند. در نتیجه آن‌ها پشتیبانی کم‌تری از سمت جامعه دریافت می‌کنند و معمولا در بعضی از جمع‌ها کم‌تر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند.

جام نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.