زنان نماد عدالت در جوامع هستند

به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست که در حاشیه اجلاس عالی ˈحاکمیت قانونˈ در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به موارد خشونت علیه زنان، توانمندسازی و افزایش مشارکت این قشر را در جهت رشد کلیت یک جامعه دانست و خواستار قانون گذاری در جهت کاستن از بی عدالتی و ظلم نسبت به زنان شد.

ˈ میشل باشلی ˈ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور زنان نیز گفت: بیش از ۱۰۰ کشور مانند هند و گواتمالا در دنیا هستند که قوانین محدود کننده ای برای زنان وضع می کنند.

وی زنان فقیر و آنان که از اقلیت های اجتماعی و مذهبی هستند، بیش از پیش در معرض خطر قوانین نابرابر دانست و بر توجه سازمان ملل به این مساله تاکید کرد.

نشست ˈافزایش دسترسی زنان به عدالتˈ که توسط دو کشور فنلاند و آفریقای جنوبی سازمان داده شده بود، همچنین شاهد سخنرانی مقامات بین المللی و برخی فعالان حقوق زنان درباره دسترسی زنان به عدالت در چارچوب سنت و قوانین بود.

این نشست در حاشیه اجلاس عالی ˈحاکمیت قانونˈ در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد که در ان رهبران و مقامات بیش از هشتاد کشور با هدف تاکید بر رابطه تنگاتنگ حاکمیت قانون در سطوح ملی و بین المللی و تاثیر ان بر رشد اقتصادی و ریشه کنی فقر شرکت داشتند.

رهبران شرکت کننده در نشست حاکمیت قانون سازمان ملل به نقش قانون به عنوان عاملی بنیادین برای جلوگیری از جنگ تاکید کردند و نقش جهان شمولی قوانین انسانی و اهمیت دادگاه بین المللی جرائم را مهم دانستند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه این اجلاس از سران کشورهای شرکت کننده خواست تا در اجرای برابری قانونی در سطوح ملی و بین المللی بکوشند.

وی از رهبران کشورها خواست تا در تمامی زمان ها بالاترین سطح قانون مداری را در کشور خود و در تمامی موارد تصمیم گیری سیاسی اجرا کنند.

محمود احمدی نژاد نیز امروز در نشست حاکمیت قانون سازمان ملل سخنرانی کرد.

وی با اشاره به این که به نام آزادی و صیانت از امنیت بین‌المللی ، آزادی‌ها و حقوق اساسی ملت‌ها مخدوش شده است، تصریح کرد: نباید قانونگذاران یا مجریان، تحت سیطره گروه یا حزب و یا قدرت خاصی باشند.

۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.