زندانی ایرانی در باکو آزاد شد

فروردین ۱۴۰۳

حسن فرجیˈ شهروند ایرانی روز جمعه پس از آزادی از زندانی در اطراف باکو ، راهی ایران شد ولی در مرز بیله سوار و آستارا با مشکل مواجه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ بدنبال اعلام خبر آزادی حسن فرجی تبعه ایرانی از سوی بستگان وی، ایرنا صحت و سقم این خبر را از ˈمحسن مولاییˈ مسوول امور کنسولی سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان پیگیری کرد.

محسن مولائی ضمن تائید خبر آزادی این تبعه ایرانی که ماه قبل به سبب عبور از جلوی سفارت رژیم صهیونیستی در باکو دستگیر شده بود، گفت: بدنبال پیگیری های انجام شده، حسن فرجی امروز صبح آزاد شد و برای خروج از جمهوری آذربایجان عازم مرز بیله سوار گردید، اما به سبب نداشتن مجوز خروج از اداره مهاجرت، مجبور به بازگشت به شهر لنکران برای دریافت مجوز خروج شد.

مولائی افزود: نامبرده پس از دریافت مجوز خروج از شعبه اداره مهاجرت لنکران عازم مرز آستارا برای عزیمت به ایران شد ، لیکن در آنجا نیز به سبب نامعلومی به وی گفته شد که لازم است مجددا به باکو و اداره پلیس مراجعت نماید.

وی گفت : دیروز  از طریق مراجع ذیربط برای حل مشکل این شهروند کشورمان تلاش شد و چندین بار نیز با حسن فرجی تماس تلفنی برقرار شد و حتی شخص سفیر نیز تلفنی با این تبعه ایرانی صحبت و در جریان وضعیت وی قرار گرفت.

مسوول امور کنسولی سفارت ایران در باکو با اشاره به اینکه این تبعه ایرانی در تماس تلفنی، ضمن تشکر از توجه مسئولان جمهوری اسلامی ایران به سرنوشت اتباع خود، خواهان اعلام سلامتی خود به خانواده اش شده ، افزود:نامبرده عدم ثابت شدن اتهامات وارده را سبب آزادی خود خوانده و گفته است که خوشبختانه در مراحل بازجویی بیگناهی من برای مسئولان آذری ثابت گردید.

مولایی همچنین ضمن تائید سلامتی حسن فرجی افزود ما موظف به حمایت از اتباع ایرانی هستیم و امروز  – شنبه نیز تلاش ها برای حل مشکل خروج وی ادامه خواهد یافت.

رسانه های جمهوری آذربایجان دهم آبان ماه سال جاری در خبری کوتاه اعلام کردند که حسن فرجی ، فرزند بهلول، تبعه ایرانی به سبب رفتار مشکوک در مقابل سفارت اسراییل (که در هتلی در یکی از خیابانهای پر رفت و آمد باکو قرار دارد) بازداشت شده و پس از تحویل به دادگاه به ۳۰ روز بازداشت موقت محکوم شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.