زندگی آخرین بازمانده نقاشی مدرن ایران

۱۸فروردین۱۳،

“احمد اسفندیاری” که او را آخرین بازمانده نسل نقاشان نوگرا در ایران می دانند، در آستانه نوروز درگذشت و به همین بهانه برنامه هنرهای تجسمی هفت اقلیم مروری بر زندگی و آثار او خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی احمد اسفندیاری که می توان او را آخرین بازمانده نسل پیشگامان نقاشی نوین در ایران دانست، ۳۰ اسفند و یک روز پیش از عید نوروز از دنیا رفت. 
 او متولد سال ۱۳۰۱ در تهران، لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دبیر هنرستان‌ها و دبیرستان‌های تهران و بازنشسته‌ آموزش و پرورش بود که در اثر کهولت سن درگذشت. او به همراه محمود جوادی پور از آخرین بازماندگان اولین نسل نقاشان نوگرای ایرانی محسوب می شدند که با درگذشت جوادی پور در زمستان سال ۹۱، احمد اسفندیاری آخرین بازمانده این نسل به شمار می رفت. 
 با توجه به اهمیت نسل اولیه نقاشان نوگرا در ایران و بدعتی که در هنر ایران از خود به جای گذاشتند، اولین برنامه هنرهای تجسمی در سال جدید به نقش این هنرمند اختصاص دارد. 
حسین محجوبی و ابراهیم جعفری از نقاشان و دوستان این هنرمند نیز مهمان  این برنامه خواهند بود تا دربارهٔ احمد اسفندیاری و حضور این نقاش در هنر کشورمان صحبت کنند. 
 برنامه هفت اقلیم کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱ از موج اف ام ردیف ۱۰۶ پخش می شود. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.