زندگی در بابلسر؛ از بازارهای محلی تا قایق سواری و تفریحات ساحلی

بابلسر کجاست

در میانهٔ دریای مازندران و رشته‌کوه البرز، گوهر سبزی سر از خاک بیرون آورده که از آن به نام بابلسر یاد می‌شود. بابلسر یکی از شهرهای مازندران است و در گذشته آن را به نام مشهدسر می‌شناختند. گویش مردمان این تکهٔ سرسبز از خاک وطن، بابلی است که در زیر شاخهٔ زبان مازندرانی قرار می‌گیرد. جاذبه‌های گردشگری، طبیعت زیبا و بکر، بازارهای محلی و تفریحات ساحلی این منطقه باعث شده همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران در حوزهٔ املاک قرار گیرد. بابلسر دارای سه شهرک بسیار مشهور در بین مردم به نام‌های خزرشهر، دریاکنار و دریاسر است. ساخت‌وساز و خرید و فروش خانه و ویلا در این شهرک‌ها و خود بابلسر خواهان بسیار زیادی دارد. اگر سری به سایت‌هایی که در حوزهٔ خرید، فروش و اجاره املاک فعالند، بزنید با موارد بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری روبرو خواهید شد. دیوار یکی از این سایت‌ها است و با انتخاب گزینهٔ املاک می‌توانید فایل‌های مربوط به خرید، فروش و اجاره املاک را در این سایت مشاهده کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که چرا زندگی و سرمایه‌گذاری در این شهر از زمان‌های قدیم تا به امروز مورد توجه بوده است.

بهنمیر یا ساحل میررود

اگر به دنبال آرامش هستید، اتراق و وقت گذرانی در ساحل بهنمیر را از دست ندهید. این ساحل یکی از سواحل بکر و دست نخورده‌ای است که به دلیل کمتر شناخته شدن، بیشتر مورد استفادهٔ محلی‌هاست. به همین دلیل هم در این ساحل خبری از زباله و آلودگی‌هایی که در دیگر سواحل شناخته شده وجود دارد، نیست. با رویت نقشهٔ جغرافیایی متوجه می‌شوید که این شهر مانند یک چهارراه مواصلاتی است. بهنمیر شما را به شهرهای مهم بابل، قائم‌شهر، کیاکلا و بابلسر وصل ‎می‌کند. این شهر همه آنچه که از سفر به شمال انتظار دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. با سفر به اینجا می‌توانید در مجتمع‌های مسکونی که از امنیت و امکانات مطلوبی برخوردارند، برای چند روزی سکونت کنید.

بابلرود، پل معلق و قایقرانی

در گویش مازندرانی به این رود باوُل رود گفته می‌شود. طول بابلرود حدود ۷۸ کیلومتر است. سه رودخانه آذررود، کارسنگ رود و اسکلیم رود با ادغام در هم بابلرود را تشکیل می‌دهند. آب این رود در انتها به دریای مازندران می‌ریزد و در میان راه از شهرستان‌های بابلسر، بابل و سوادکوه شمالی می‌گذرد. شهرستان‌هایی که این رود از آن‌ها عبور می‌کند، از کناره‌های متصل به این رود استفاده کرده و این مناطق را به مناطق گردشگری و تفریحی تبدیل کرده‌اند. بابلسر با تعبیهٔ اسکله و امکانات قایقرانی در بخشی از این رود، تفریحات ساحلی و قایقرانی را به راه انداخته است. گذر این رود از بابلسر باعث رونق زمین‌های کشاورزی و مشاغلی مانند ماهی‌گیری شده است. اگر در سفر به بابلسر به این منطقه می‌روید، بازدید و قدم زدن روی پل معلق بابلسر که حدود ۱۰۰ سال پیش توسط مهندسان آلمانی و سوئدی ساخته شده را از دست ندهید. این پل ۸۰ متری روی بابلرود ساخته شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. 

خزرشهر

یکی از شهرک‌های معروف مازندران خزرشهر است. این شهرک زیبا روزانه گردشگران بسیاری را در خود جای می‌دهد. اگر بخواهیم صادق باشیم برخی از گردشگران فقط به مازندران سفر می‌کنند که وقت خود را در خزرشهر بگذرانند. از بابلسر که به سمت فریدونکنار حرکت کنید پس از ۶ کیلومتر، به شهرک خزرشهر می‌رسید. همانقدر که این شهرک زبانزد خاص و عام است به همان اندازه هم ورود به آن دشوار است. برای ورود به خزرشهر باید حتما کارت عضویت داشت. یا به صورت مهمان و هماهنگ شده به این شهرک وارد شد. با ورود به این شهرک می توانید از امکانات رفاهی نظیر رستوران، تفریحات ورزشی و ساحلی، هتل‌ها، مراکز خرید و نمایندگی بسیار از برندهایی که در شهرهای دیگر به سختی یافت می‌شود، استفاده کنید. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این شهرک را دارید، بهتر است به سایت دیوار مراجعه کرده و فایل‌های مربوط به خرید و فروش خانه و ویلا در خزرشهر را مشاهده کنید.

 امامزاده ابراهیم

نام قدیمی بابلسر مشهد سر بوده و دلیل این نام گذاری هم وجود امامزاده ابراهیم در این شهر است. این امامزاده معماری و نمای زیبایی دارد. اگر علاقمند به بناها و جاذبه‌های مذهبی هستید، دیدن این امامزاده را از دست ندهید. قدمت این امامزاده به قرن نهم هجری باز می‌گردد. از این رو هم در دستهٔ اماکن تاریخی بابلسر قرار می‌گیرد. این آرامگاه متعلق به یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.

منطقهٔ گردشگری کرفون

هر آنچه که قصد دارید از سفر به شمال به دست آورید در این منطقهٔ گردشگری می‌یابید. در منطقه گردشگری کرفون می‌توانید نمای زیبا و دیدنی از تالاب، دریا، مزارع، رودخانه و طبیعت سرسبز را ببینید و از دیدن آن لذت ببرید. کرفون در ۱۳ کیلومتری جاده بابلسر به ساری قرار دارد. بر خلاف خزرشهر، ورود به این منطقه محدودیتی ندارد و خرید، فروش و اجارهٔ خانه و ویلا در این منطقه با قیمت بسیار مناسبی نسبت به خزرشهر انجام می‌شود. ساحل این منطقه هم مانند ساحل بهنمیر یکی از سواحل بسیار تمیز و بکر مازندران است.

اسکلهٔ ساحلی بابلسر

اسکلهٔ ساحلی بابلسر در قسمت شرقی بابلرود قرار دارد.  این اسکله در گذشته محل پهلوگیری کشتی هایی بوده که از روسیه به ایران و بالعکس در رفت‌وآمد بوده‌اند. از این جهت در دستهٔ اسکله‌های معروف و پررونق گذشته قرار می‌گیرد. اما امروزه سرتاسر این اسکله را کافه‌ها و مهمانخانه‌ها در برگرفته و با سفر به این اسکله می‌توانید با سفارش چای خوش طعم ایرانی از منظرهٔ دریا لذت ببرید. 

بازار محلی بابلسر

بازار محلی بابلسر قطعا رتبهٔ دوم بازارهای محلی را بعد از بازار رشت به خود اختصاص می‌دهد. اگر به شمال ایران سفر کردید، حتما سری به این بازار بزنید. با رفتن به این بازار می‌توانید محصولات تازه نظیر ماهی، میوه، سبزیجات و محصولات خانگی منطقه را با مناسب‌ترین قیمت بخرید.

زندگی در بابلسر

سخن آخر

بابلسر یکی از شهرهای زیبای مازندران است که در میانهٔ دریای مازندران و رشته کوه‌های البرز قرار دارد. سرتاسر این شهر را دریا، تالاب‌ها، بازارهای محلی و شهرک‌های بسیار زیبا و توریستی فراگرفته است. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، حتما از جاذبه‌های گردشگری آن نظیر پل معلق، تفریحات ساحلی و سواحل بکر و آرامش‌بخش آن استفاده کنید. بابلسر به دلیل موقعیت فوق‌العادهٔ جغرافیایی و توریستی بودنش، همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران حوزهٔ املاک بوده است. بنابراین اگر سرمایهٔ زیادی دارید و نمی‌دانید با آن چه کنید، خرید ویلا و زمین در بابلسر و شهرک‌های آن نظیر خزرشهر و دریاکنار گزینهٔ مناسبی می‌تواند باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.