زندگی روی زمین بدون وجود بی مهرگان امکان پذیر نیست

۲۲خردادماه،

بی مهرگان فراوان ترین و موفق ترین گروه جانوران می باشند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، روند انقراض گونه ها در کشور ایران گر چه تهدید آمیز است و سبب نگرانی ، اما باید با روند انقراض جهانی گونه ها مقایسه شود ، چرا که کشور ما نمی تواند از این تهدید و مخاطره جهانی کاملا در امان بماند  و از این رو است که سعی بر آن دارد به عنوان عضوی از نهادهای بین المللی نظیر کنوانسیون ها ی تنوع زیستی رامسر ،‌ پایگاه اینترنتیس و …. گام هایی هماهنگ با تلاش های جهانی در جهت نیل به هدف حفاظت از تنوع زیستی جهان بردارد.
منتظمی مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص گفت: بی مهرگان فراوان ترین و موفق ترین گروه جانوران می باشند بطوریکه ۹۷ درصد کل جانوران را تشکیل می دهند.
وی افزود: بی مهرگان به سبب متعدد مانند زیبایی شناسی ، گروه افشانی ، شکارچی گری ، پوسیده خواری ، پارازیستی ،‌ تهویه خاک و از همه مهمتر نقش مهمی که در زنجیره غذایی دارند ،‌حائز اهمیت می باشند.
وی تصریح کرد: تاکنون مطالعات بسیاری دربارهٔ بی مهرگان صورت گرفته است ولی با توجه به جمعیت بالا و تنوع بسیار بسیار آنها امکان شناسایی آنها به طور کامل فراهم نشده است.
منتظمی خاطر نشان کرد: متأسفانه در ایران مطالعات بسیاری روی این گروه بزرگ از جانوران انجام نگرفته است و نمی توان آمار دقیقی از گونه های شناسایی شده ارائه نمود. ولی بر اساس مطالعاتی که تاکنون صورت گرفته است جمعیت بی مهرگان شناسایی شده در ایران حدود ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار گونه تخمین زده می گردد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.