زن‌ها دوست دارند مردها چه چیزهایی درباره آنها بدانند؟

به گزارش خبرآنلاین، «رویکرد هیجان مدار در زوج درمانی» نوشته نازنین هنرپروران از سوی انتشارات دانژه وارد بازار نشر شده که با استقبال مخاطبان نیز همراه شده است. زوج‌درمانی در اوایل دهه ۱۹۸۰ به مثابه پاسخی به فقدان مداخلات زوجی فعال و کارآمد مطرح شد. این فقدان بیش‌تر در حوزه انسان‌گرایی احساس می‌شد. این رویکرد درمانی بر نقش کلیدی و اهمیت حیاتی هیجان و محاورات برخاسته از هیجانات، در سازماندهی به الگوهای تعاملی تاکید دارد. امروزه نیز نقش برجسته هیجانات در تعارضات زناشویی مورد پذیرش قرار گرفته است و مطالعه پژوهشگران نیز در این خصوص رو به گسترش است. نگارنده در کتاب حاضر، ضمن مروری بر ادبیات پژوهشی زوج‌درمانی، به برخی از اصلی ترین معضلات زندگی زناشویی زوج های جوان می پردازد.

همچنین کتاب «در مورد زن ها چه می دانی؟» نوشته باربارا دی آنجلس با ترجمه الهام آرام نیا – شمس الدین حسینی از سوی نشر هیرمند نیز این روزها در بازار کتاب مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است. این کتاب بیشتر درباره یک جمله است: «رازهایی که زنان می خواهند مردان بدانند» ناشر در توضیح کتاب آورده است: «باربارا دی آنجلس، یکی از تاثیر گذار ترین آموزگاران زمان ما در زمینه روابط و رشد شخصی است. در بیست و پنج سال گذشته، او به ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان با پیام‌های مثبت خود در مورد عشق، شادی و جستجو برای معنا در زندگی کمک رسانده‌است. او یکی از پرفروشترین نویسندگان در زمینه روانشناسی و شخصیت محبوب تلویزیونی و از سخنران انگیزشی است، باربارا از پیشگامان در زمینه تغییر شخصیت است و یکی از اولین کسانی بوده‌است که به عمومیت این ایده را داده‌است.

ناشر معتقد است اگر شما مرد هستید این کتاب را بخوانید تا بیاموزید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا رویاهای همسرتان را تحقق ببخشید. اگر هم یک زن هستید این کتاب را بخوانید تا بیاموزید چرا این‌گونه احساس و فکر می‌کنید و سپس کتاب را به همسرتان بدهید تا او نیز آن را بخواند، بدین طریق می‌توانید ارتباطی را که همیشه می‌خواستید به‌دست آورید.
 

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«زن ها دوست دارند خود را وقف عشق ورزیدن به مردها بکنند.

بدون چشم بصیرت و درک عمیق ممکن است بسیاری از خصوصیات و ویژگیهای زنانه در نظر مردان زشت یا حتی بد جلوه کند.

سه ویژگی مهم زنانه:

۱)برای زنها عشق بر همه چیز مقدم تر است.

۲)زن‌ها توان آفرینش دارند.

۳)ارتباط زن‌ها با زمان ارتباط مقدسی است.

اگرخود آگاهی مرد وزن را یک دایره در نظر بگیریم، فقط یک دهم از این دایره در مرد به عشق تعلق خواهد داشت و بقیه آن صرف توجه به شغل و کار یا علائق دیگر می شود. این در حالی است که در زنها این مساله کاملاً متفاوت است. یعنی فقط یک دهم از دایره خودآگاهی خود را صرف شغل یا کارهای متفرقه می کنند و بیشتر توجه خود را به عشق معطوف می کنند(این عشق می تواند شامل عشق به فرزندان نیز باشد). برای اکثر زن‌ها عشق واقعیتی بی انقطاع و ممتد، توجهی مستمر و مدام که هیچگاه ناپدید نمی شود، حتی مواقعی که مشغول کار یا انجام وظایفی هستند که ظاهراً هیچگونه ارتباطی با عشق ندارد. از طرف دیگر عشق برای مردها کلاسه و تفکیک شده است. زنها نیازی به تغییر وضعیت به حالت عاطفی ندارند ولی مردها بطور ارادی باید به این وضعیت درآیند.این عشق که در زنها افراطی بنظر می رسد در واقع بطور طبیعی و ناخودآگاه است وبرای آنها صرف انرژی بدنبال ندارد.

اگر دایره خودآگاهی هر فرد رابه مثابه خانه ای در نظر بگیریم که چند اتاق دارد آنگاه در خانه مرد فقط یک اتاق به عشق اختصاص خواهد داشت. و در خانه زن چندین اتاق به عشق اختصاص خواهد داشت.تفاوت دیگری که در این میان وجود دارد حضور مداوم زن در این اتاق است.زن با اینکه در اتاق های دیگر حضور پیدا می کند،همیشه در اتاق عشق نیز حضور دارد.

مردان: هنگامیکه همسرتان در اتاق عشق ذهنی شما بدنبال شما می گردد و شما در آنجا حضور ندارید و یا سعی می کنید وارد آن اتاق شوید با ملایمت به او بگوئید در اتاق دیگری هستید. گاهی اوقات ممکن است او از شما بپرسد”اتفاقی افتاده است؟”در این هنگام شما باید به خود بگوئید “شاید من در اتاق عشق نیستم” مطمئن باشید هدف از این سوال فقط ایجاد ارتباط است. در این هنگام دو راه می توانید پیش بگیرید.۱) به اتاق عشق خود بروید و حالت احساسی بگیرید. ۲)به گونه ای به اواطلاع دهید که فعلاً در اتاق عشق خود نیستید.می توانید بگوئید:”از اینکه سری به اتاق عشق زدی از تو متشکرم. بعداً به تو ملحق خواهم شد.”.

احساس ارزشی زنان به این بستگی دارد که چقدر در عشق ورزیدن وارتباط برقرارکردن موفق بوده اند.این در حالی است که احساس ارزشمند بودن در مردان به میزان موفقیت آنها در کارها بستگی دارد.

*

سه نیاز پنهان زن:۱) زن‌ها نیاز به احساس امنیت دارند. ۲)زن‌ها نیاز دارند احساس پیوند و ارتباط کنند. ۳)زن‌ها نیاز دارند به آنها احترام گذاشته شود.»

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پست می توانند این رمان را سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.