زن جوان، طراح اختلاس چهار میلیاردی از بانک

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
کارمند بانک که با نقشه حساب شده همسرش دست به اختلاس چهار میلیارد تومانی زده بود، تصور نمی‌کرد پولی را که به‌حساب برادرش ریخته، راز او را فاش کند.

مدتی قبل مسئولان یکی از بانک‌های مشهد هنگام بررسی حساب‌ها متوجه شدند چهار میلیارد تومان از دارایی بانک بی‌هیچ رد و اثری ناپدید شده است و وقتی به بررسی مدارک و اسناد پرداختند، متوجه شدند که این مبلغ به‌صورت حواله از حساب بانک برداشت شده است. با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از مأموران به دستور قاضی حسین امام وردی، بازپرس شعبه ۸۰۴ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد وارد عمل شدند و تحقیقات برای کشف راز اختلاس میلیاردی شروع شد.

کارآگاهان در بررسی‌های گسترده متوجه شدند که این مبلغ در ساعتی از حساب بانک خارج شده که کارمندان کار روزانه‌شان را تمام کرده و همه حساب‌ها را بسته بودند. بنابراین تنها احتمالی که در این مرحله از تحقیقات مطرح بود اینکه فردی از داخل بانک و با در اختیار داشتن رمز ورود به شبکه بانکی دست به سرقت چهار میلیارد تومانی زده است.

ماموران در ادامه جست‌وجو برای شناسایی حساب‌هایی که مبلغ مورد نظر به آنها واریز شده بود را آغاز کردند. آنها متوجه شدند بیشتر این مبلغ به یک حساب خاص واریز شده و در ادامه ردگیری‌ها معلوم شد که مبالغ واریز شده به این حساب صرف خرید صدها سکه و شمش‌های طلا شده است. در این میان کارآگاهان موفق به شناسایی حسابی شدند که ۱۵میلیون تومان از مبلغ اختلاس شده به آن واریز شده بود و آنچه توجه پلیس را جلب کرد این بود که حساب مورد نظر متعلق به برادر یکی از کارمندان بانک بود. کارمند جوان که فرشید نام دارد به‌عنوان تنها مظنون پرونده زیرنظر گرفته شد و مأموران در ادامه متوجه شدند که همسر او به تازگی اقدام به خرید مقدار زیادی سکه و طلا کرده است. تیم تحقیق که اطمینان داشت عامل اختلاس میلیاردی از بانک کسی جز فرشید نیست، با دستور قاضی امام وردی وی را دستگیر کرد و مرد جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به اختلاس اعتراف کرد.

او گفت: نقشه این کار را همسرم طرح کرده بود. من هم که وسوسه شده بودم تصمیم گرفتم نقشه او را عملی کنم. برای انجام این کار به یک حساب بانکی که متعلق به فردی غریبه بود نیاز داشتیم. یکی از دوستانم در ازای دریافت مبلغی قبول کرد که حسابش را در اختیارمان قرار دهد. به این ترتیب من در ساعات پایانی کار روزانه، زمانی که حساب‌ها بسته شده بود وارد شبکه می‌شدم و اقدام به جابه‌جایی پول به‌حساب دوستم می‌کردم. پس از آن نیز همسرم با در اختیار داشتن کارت دوستم به طلافروشی‌ها می‌رفت و شمش طلا و سکه می‌خرید.

متهم ادامه داد: ما طلاهای خریداری شده را در گاوصندوقی که در باغ پدرم مخفی کرده بودیم نگهداری می‌کردیم و برادرم وظیفه مراقبت از آن را بر عهده داشت. در ازای انجام این کار به او ۳۰۰سکه طلا داده بودم و ۱۵میلیون تومان هم به حسابش واریز کرده بودم که همین اشتباه باعث دستگیری من شد. بعد از اعترافات متهم، مأموران راهی بانک مورد نظر شدند و با پیدا کردن گاوصندوق مورد نظر، چهار کیسه را که داخل آنها پر از سکه و شمش طلا بود کشف و ضبط کردند. در ادامه همسر، دوست و برادر فرشید نیز به‌عنوان دیگر متهمان اصلی پرونده بازداشت شدند و تمامی آنها با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.