زوار: تکواندو قبلا هم با همین امکانات قهرمان شده/ باید با کمبودها ساخت

۲۵فروردین۱۳،

برنامه خارجی درست نشد در جنوب کشور اردو می زنیم

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان گفت: تکواندو ایران در قبل هم با همین امکانات کار کرده و باید از منابع موجود بهترین استفاده را کرد.

محمدرضا زوار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: در تعطیلات عید نوروز دور اول اردوی تیم ملی استارت خورد تا روز شنبه ۲۴ فروردین ادامه داشت و دور دوم اردوها از امروز در مجموعه ورزشی آزادی تهران و با شرکت ۱۹ بازیکن برپا می گردد. تکواندوکاران برای ورود به مرحله سوم تمرینات تیم ملی باید در رقابت های انتخابی شرکت کنند.

وی در مورد ترکیب اصلی تیم ملی نوجوانان برای رقابت های قهرمانی آسیا گفت: در آغاز دور سوم اردوها تکلیف ترکیب نهایی تیم ملی نوجوانان برای حضور در هفتمین دوره پیکارهای قهرمانی آسیا از ۲۹ خرداد تا چهارم تیر همراه با چند بازیکن ذخیره مشخص می گردد. قرار است تیم ملی ۲۶ خرداد عازم جاکارتا اندونزی محل برگزاری رقابت ها شود.

زوار در خصوص تکواندوکاران حاضر در اردوی تازه تیم ملی نوجوانان افزود: در این اردو چند بازیکن با تجربه هم داریم اما نسبت به تیم ملی سال قبل تیم جوان و کم تجربه ای را در اختیار داریم که امیدوارم بتوانیم به نتایج خوبی برسیم. سال قبل مسابقات آسیایی نوجوانان با تاخیر برگزار شد به همین سبب امسال هم این رقابت ها در سطح قاره برگزار می گردد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پاسخ به اعزام نشدن تیم ملی به تورنمنت اسپانیا گفت: به خاطر شرایط مالی نامناسب فدراسیون تکواندو تیم ملی نوجوانان به اسپانیا اعزام نمی شود و با توجه به زمان کمی که تا رقابت های قهرمانی آسیا داریم رقابت معتبر دیگری نیز وجود ندارد که در آن شرکت کنیم اما در نهایت می توانیم اردوی تیم ملی را به جزایر کیش یا قشم و یا شهر بندرعباس انتقال می دهیم تا از لحاظ شرایط جوی نیز نزدیک به اندونزی باشد.

وی ادامه داد: پولادگر قول داده در صورت اعزام نشدن به تورنمنتی، اردوی مشترک تدارکاتی برون مرزی با چند تیم خارجی برای نوجوانان داشته باشیم. چون فدراسیون تفاهم نامه همکاری با چند فدراسیون خارجی امضا کرده می توانیم از امکانات اردویی بعضی از کشورها مثل روسیه و آذربایجان استفاده کنیم تا بازیکنان شرایط مسابقه را نیز تجربه کنند.

زوار در مورد امکانات اردوی تیم ملی گفت: به هر حال کم کاستی هایی نیز می تواند وجود داشته باشد و باید با همه آنها بسازیم اما فدراسیون نهایت تلاش خود را برای برگزاری خوب اردوها به کار گرفته است همچنان که پیش از این هم اردوها به همین صورت برگزار می شد و با این امکانات توانسته ایم به افتخارات بزرگی هم برسیم.

وی افزود: فکر نمی کنم در اردوی تیم ملی بزرگسالان هم شرایط بدی باشد. آن زمان هم که قهرمان شدند همین شرایط وجود داشت و چیزی بیش از این نبود. باید بتوانیم بهترین استفاده را از منابع داشته باشیم و به نظر من مشکلی وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان در خصوص بازگشت یوسف کرمی به اردوی تیم ملی تاکید کرد: با شرایطی که مربیان تیم ملی بزرگسالان در اردوها در نظر گرفته اند بعید به نظر می رسد یوسف کرمی بخواهد به تمرینات بازگردد اما در هر صورت کرمی می توانست به تیم ملی کمک کند و در تمرینات تجربه خود را به بازیکنان جوان انتقال دهد.

زوار گفت: روز شنبه ۲۴ فروردین قرار بود در مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک از تکواندوکاران تست گرفته شود که متاسفانه به سبب قطعی برق این کار انجام نشد و یک روز را به سبب همین مسئله به هدر دادیم و این تست به امروز موکول شده است./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.