زیان خودروسازان برای شورای رقابت محرز شد دولت بر سر دوراهی افزایش قیمت یا حمایت مالی از خودروسازان

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

زیان خودروسازان برای شورای رقابت محرز شد دولت بر سر دوراهی افزایش قیمت یا حمایت مالی از خودروسازان

زیان خودروسازان برای شورای رقابت محرز شد
دولت بر سر دوراهی افزایش قیمت یا حمایت مالی از خودروسازان

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان گفت: با توجه به رشد قیمت در بخش های مختلف، بالا رفتن قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است اما اگر دولت برنامه ای برای افزایش نیافتن بهای خودرو داشته باشد، همراهی های لازم از سوی انجمن در این خصوص صورت خواهد گرفت.

به گزارش ممتازنیوز، احمد نعمت بخش درباره دستورالعمل جدید خودرو که قرار است شورای رقابت آن را نهایی و ابلاغ کند، افزود: خودروسازان اطلاعات مورد نیاز را به شورای رقابت ارسال کرده اند، هرچند برای این شورا، زیان خودروسازان محرز شده است.
وی با بیان آنکه، خودروسازان در سال گذشته دو هزار میلیارد تومان ضرر کرده اند، اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر قیمت مواد اولیه، دستمزد و سایر هزینه ها افزایش یافته که در صورت تداوم عرضه خودرو با قیمت های کنونی، خسارت خودروسازان در سال جاری بیش از سال گذشته خواهد بود.
دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: البته در سال گذشته قرار بود هر سه ماه یکبار تورم بخشی که توسط بانک مرکزی اعلام می شود، در دستورالعمل قیمت گذاری خودرو اعمال شود اما این امر عملی نشد و به همین دلیل خودروسازان متضرر شدند.
نعمت بخش با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت در خصوص جلوگیری از رشد قیمت خودرو، گفت: در صورتی که ۶ هزار میلیارد تومان زیان خودروسازان براساس تبصره دو ماده ۱۰۱ پرداخت شود، فعالان این صنعت نیز قیمت ها را افزایش نخواهند داد.
دبیر انجمن خودروسازان افزود: در صورتی که صنعت خودرو نیز مشمول کمک زیان شود این صنعت نیز خواستار افزایش قیمت ها نمی شود.
وی گفت: انتظار می رود شورای رقابت و دستگاه های نظارتی لزوم افزایش قیمت را اعلام کند تا حقانیت خودروسازان مشحص شود، در آن صورت اگر دولت خواستار عدم افزایش قیمت ها باشد، خودروسازان نیز همکاری های لازم را انجام خواهند داد.
وی درباره تخصیص ارز مبادله ای به خودروسازان نیز گفت: از آنجا که دریافت این ارز نیاز به طی قوانین دست و پاگیر اداری و معطلی در بانک ها دارد، افزایش قیمت آن(۲۶۵۰) نیز نسبت به سال گذشته سبب رشد قیمت خودرو خواهد شد.
به گفته وی، باتوجه به آنکه خودروسازان ارز مبادله ای دریافت می کنند تا حدودی هزینه خودروسازان کاهش یافته اما افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است.
وی تاکید کرد: از آنجا که تمام صنایع کشور نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده اند، صنعت خودرو نیز با توجه به آنکه در این فضا فعال است، باید قیمت ها را افزایش دهد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.