زیان ۸۱۹ میلیون یورویی پژو در ۶ ماه

زیان ۸۱۹ میلیون یورویی پژو در ۶ ماه

عصر خودرو : در حالی که شرکت خودروسازی پژو -سیتروئن فرانسه در شش ماهه نخست سال دوهزار و یازده حدود هشتصد و شش میلیون یورو سود کرده بود، امروز اعلام کرد در شش ماهه نخست سال دوهزار دوازده؛ بیش از ۸۱۹ میلیون یورو زیان دیده است.

به نقل از  شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، این خبر موجب شده است مسئولان شرکت اعلام کنند بیش از یک و نیم میلیارد یورو صرفه جویی تا سال دوهزار و پانزده در این شرکت ضروری خواهد بود.
ژان پیر مرسیه نماینده اتحادیه کارگری کارخانه پژو در شهر اولنه سو بووا که قرار تا سال دو هزار و چهارده تعطیل شود درباره این مبلغ کلان زیان مالی پژو که بسیار فراتر از پیش بینی ها است گفت:« باید جزییات این زیان مالی به همه اعلام شود و باید یادآوری کرد که فروش خودروهای پژو کاهش نیافته است. اکنون این پرسش مطرح شده که پول کجا رفته است. اگر بنا باشد که شرکت با کسری بودجه مواجه شود، حقوق بگیران نباید بهای آن را بپردازند. ما سالها ست که شاهد قربانی شدن مشاغل و دستمزدهای خود بوده ایم و اینک هیچ دلیلی ندارد که همچنان بهای خطاهای آنان را بپردازیم. سهامداران موظفند بهای این خطاها و تعطیلی اولنه را بپردازند. »
وی ادامه داد:« ما به شدت با تعطیلی کارخانه اولنه مخالفت می کنیم. فیلیپ وارن مدیرعامل پژو به نخست وزیر وعده داده است کسی را اخراج نخواهد کرد اما در حقیقت مسیر اخراج های گسترده را در پیش گرفته زیرا می خواهد دو کارخانه اولنه و رن را تعطیل کند. او مثل همیشه در حال دروغگویی است. اتحادیه های کارگری به اتفاق در برابر تصمیمات مسئولان پژو مقاومت خواهند کرد. »
وی درباره برنامه دولت برای کمک به بخش خودروسازی گفت :« تنها کمکی که حقوق بگیران از دولت باید بگیرند این است دولت مانع اخراج نیروهای کاری شود. اگر برنامه حمایت دولت صرفا به حمایت مالی از شرکت بدون جلوگیری از اخراج ها خلاصه شود ، این خطای بزرگی خواهد بود.»
فرانس بیست و چهار ادامه داد کاهش فروش سیزده درصدی محصولات پژو موجب شده است ارزش سهام این شرکت از هنگام اعلام اخراج هشت هزار نیرو ، حدود ده درصد سقوط کند. ارزش سهام پژو طی یک سال گذشته بیش از هشتاد درصد کاهش یافته است. در چنین وضعی شرکت پژو امروز مذاکرات خود را با نمایندگان اتحادیه های کارگری درباره اجرای برنامه صرفه جویی آغاز می کند.
فیلیپ وارن مدیرعامل پژو اعلام کرده است از تصمیم خود برای کاهش نیرو انصراف نخواهد داد.

چهارشنبه ۴ مرداد   ۱۳:۳۴


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.