زیباری: عراق به شورای همکاری نخواهد پیوست

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که کشورش به هیچ وجه به شورای همکاری خلیج فارس نخواهد پیوست.
به گزارش  پایگاه خبری نهرین نت، هوشیار زیباری در سخنانی برخی شایعات درخصوص تمایل عراق برای عضویت در شورای همکاری خلیج فارس را کرد و گفت: کشور عراق از جنبه جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای عضو شورای همکاری نزدیک است اما هرگز درخواست عضویت در این شورا را مطرح نکرده و نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: معتقدیم که عراق با اقتدار و ثروتمند است و امکانات و توانمندیهایی دارد که این کشور را قادر می سازد تا همپیمان و شریکی قوی در منطقه باشد.

زیباری با اشاره به اینکه عراق درحال بازیابی جایگاه خود در منطقه است، گفت: کشورهای عضو شورای همکاری، با یکدیگر شریک، همکار و متحد هستند. اما سیاست ما در عراق بر اساس نپیوستن به محورهای مختلف علیه طرف مقابل آنهاست

وزیر امور خارجه عراق درباره نشست آتی بین ایران و گروه ۵+۱ در ۲۳ ماه مه در شهر بغداد را اظهار داشت: با توجه به بررسی پرونده هسته ای ایران به عنوان یکی از حساس ترین پرونده ها، اهمیت این نشست در سطح بین المللی کمتر از نشست سران اتحادیه عرب نیست.

وی افزود: برگزاری نشست بین ایران و گروه ۵+۱ در این زمان در عراق بر مستقل بودن تصمیم گیری در عراق تاکید دارد و عراق می تواند پلی (ارتباطی) بین آمریکا و اروپا و ایران و همچنین بین ایران و کشورهای عرب برادر -در صورت تمایل تهران- باشد.

هوشیاری با اشاره به اینکه عراق امید زیادی به نتایج این نشست بسته است، افزود: انتقال مکان نشست از هریک از کشورهای اروپایی به بغداد امری بسیار مهم است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.