زیبایی رو به زوال زنان برمه ای!+ تصاویر

۲۲م آذر ،

در قبل یک کار سنتی در برمه این بود که زنان صورت خود را با خالکوبی می پوشاندند؛ کاری که به آن سحر می گویند. پیرزنی که در ادامه گزارش می بینیم، از جمله آخرین اشخاصی است که درد انجام این علامت گذاری سنتی را تحمل کرده است.

با گسترش تکنولوژی غربی و یکسان سازی فرهنگ ها، به مرور نمادها و سنت های بومی و محلی جای خود را به چیزهایی می دهند که با ماهواره به خانه ها می آید. برمه نیز از همین طریق در آستانه تغییراتی اساسی قرار دارد.

به گزارش روزگار نو، دیلی میل تصاویری منتشر کرده از دیوید لازار که این دگردیسی فرهنگی را بر چهره زیبای زنان برمه ای نشان داده است.

بنا بر این گزارش، در قبل یک کار سنتی در برمه این بود که زنان صورت خود را با خالکوبی می پوشاندند؛ کاری که به آن سحر می گویند. پیرزنی که در ادامه گزارش می بینیم، از جمله آخرین اشخاصی است که درد انجام این علامت گذاری سنتی را تحمل کرده است. این زن سالخورده در ایالت چانه در شمال غرب برمه زندگی می کند؛ منطقه ای که در حال حاضر تحت سلطه نظامی میانمار است. 

از قبل های دور زنان این ناحیه تمایل داشته اند که درد را تحمل کنند. زیبایی برای آن ها به معنی قدرت است؛ قدرت فریبندگی. متأسفانه زمانی که آن ها بمیرند این سنت هم با آن ها خواهد مرد.

در ادامه، ابتدا سه عکس می بینیم که تغییر در آرایش زنان برمه ای را نشان می دهد و سپس چند عکس دیگر از دیوید لازار را:


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.