زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در قم ایجاد شده است

۲۹خردادماه،

رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم بهره‌برداری از مراکز داده استانی قم در محل استانداری گفت: زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در قم ایجاد شده که بهره برداری از مراکز داده استان تکمیل کننده آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس علی حکیم جوادی در این مراسم ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از این تلاش‌های گسترده ای در خصوص زیرساخت‌های ارتباطی در استان قم با سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا، مترواترنت استان قم با تلاش مجموعه وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات، مخابرات استان و اداره کل فناوری اطلاعات استانداری به بهره برداری رسیده است که یکی از کامل‌ترین مترواترنت ها در کشور محسوب می گردد.

وی خاطرنشان کرد:به منظور کامل کردن چرخه زیرساختهای ارتباطی این استان، مرکز داده(دیتا سنتر) به بهره برداری می رسد که امیدواریم استان قم بتواند با بهره‌گیری از این امکانات به تولید کننده اول محتوا در سطح کشور تبدیل شود.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: این دیتا سنتر می تواند سرویس و خدمات مناسب را به مصرف کنندگان اطلاعات ارایه دهد و ترافیک اطلاعات در همین استان به چرخه در خواهد آمد.

وی ادامه داد: دیتا سنتر قم این امکان را فراهم می‌کند تا زمینه استفاده از شبکه ملی اطلاعات در استان ایجاد و خدمات الکترونیکی دولت هر چه بیشتر در این شبکه پیاده شود.

جوادی با اشاره به سند جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: هم اکنون این امکان وجود دارد تا تمام خدمات الکترونیکی شناسایی شده در قالب سند جامع ict استان پیاده سازی شود و وزارت ارتباطات آمادگی حمایت های لازم در این استان را دارد.

وی تاکید کرد در حال حاضر بسترهای مهیا شده در کشور میزبانی تمام دستگاههای دولتی در داخل کشور انجام می‌شود که این امر سبب افزایش امنیت، اشتغال ، تسهیلات و خدمات به مردم کشور خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.