زیرساخت: مطالبات زیرساخت در اسناد مالی مخابرات موجود است در ۲۰ جلسه هم پیگیر بوده‌ایم/چک ۷۵ میلیاردی دست ما نرسید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: بدهی‌های مخابرات بارها و بارها چه کتبا و چه شفاها تذکر داده شده اما از سوی مخابرات همتی برای تسویه حساب نبوده است و در حال حاضر هم چک ۷۵ میلیارد تومانی این شرکت، دست ما نرسیده است.
 
 
مهدی خدایی در گفت‌وگو با تسنیم، دربارهٔ بدهکاری ۴۵۰ میلیارد تومانی مخابرات ایران به شرکت ارتباطات زیرساخت که به یکباره مطرح شده و سبب چنین بدهی‌هایی مشخص نیست، گفت: شرکت مخابرات ایران همچون شرکت‌های اپراتوری دیگر از شبکه مادر مخابراتی زیرساخت برای برقراری ارتباطات خود استفاده می‌کند و در این راستا از خدماتی چون پهنای باند، خطوط نقطه به نقطه، ابر یکپارچه زیرساخت، Ip/Mpls و VPLS استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: مخابرات با ارائه این خدمات به مشترکان خود، از آن‌ها پول دریافت می‌کند اما در وجه خدمت گیرندگی خود از زیرساخت و برخلاف تعهدی که برای پرداخت استفاده از بسترهای ارتباطی دارد، بدهی‌‌اش به شرکت ارتباطات زیرساخت سنگین است؛ در تفاهم‌نامه‌ای که بین زیرساخت و مخابرات وجود دارد طرفین ملزم به رعایت مفاد آن شده‌اند و زیرساخت باید خدمات ارتباطی را در اختیار مخابرات بگذارد و مخابرات هم باید هزینه‌های استفاده از این خدمات را بپردازد.
او با تأکید بر اینکه در چند سال قبل نرخ پرداختی مخابرات به زیرساخت در برابر سرعت بالای استفاده از خدمات آن کم شده است، تصریح کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت با توجه به اینکه بدهی‌های این شرکت را سنگین دید اقدام به جلوگیری از فروش پهنای باند بیشتر به این شرکت کرد لذا اگر این شرکت درصدد توسعه خدمات اینترنتی خود باشد باید بدهی خودش با زیرساخت را تسویه کند در غیر اینصورت باید با همان تعداد مشترکین سابق فعالیتش را ادامه دهد.
 
بیش از ۲۰ جلسه در سطح مدیران ارشد مخابرات و زیرساخت داشتیم
مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت دربارهٔ چرایی برگزار نشدن جلسه‌ای پیش از این برخورد سلبی گفت: چه کسی گفته که ما با مخابرات جلسه نداشتیم؛ بیش از ۲۰ جلسه بین مدیران عامل و ارشد دو دستگاه در سه چهار سال قبل برگزار شده و جلساتی نیز در سطح مدیران مالی و این رده نیز وجود داشته و رویکرد تمامی این جلسات سبک‌سازی بدهی‌های مخابرات بوده است.
 
خدایی با تأکید بر اینکه مخابرات و همراه اول بزرگترین بدهکاران به شرکت ارتباطات زیرساخت می باشند، یادآور شد: متأسفانه با تمامی تلاشی که برای تسویه حساب صورت گرفت، هیچ همت جدی از سمت مخابرات برای تسویه بدهی‌اش وجود نداشت و در نهایت آخرین نامه مکتوب خود را هفته قبل برای این شرکت ارسال کردیم که با بی‌نتیجه ماندن آن، اقدام به جلوگیری از فروش پهنای باند بیشتر به این شرکت کردیم.
 
مشترکان قدیمی اینترنت مخابرات در امان می باشند
وی در پاسخ به این سوال که با جلوگیری از فروش پهنای باند بیشتر، مردم متضرر اصلی خواهند بود و دود این دعوا در چشم مردم می‌رود آیا دربارهٔ این بعد هم چاره‌ای شده است؟، گفت: مخابرات از سرویس‌های شرکت زیرساخت استفاده کرده و هزینه آن که حق و حقوق دولت و مردم است و اغلب صرف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی می‌شود را پرداخت نکرده است اما با این جای هیچ نگرانی برای مردم نیست چرا که تا حال حاضر بیش از هزار شرکت ارائه خدمات اینترنت پسرعت از قبیل PAP، ISDP، ISP و… در کشور موجود است که می‌توانند جوابگوی نیازهای مردم باشند.
او افزود: مشترکان سابق مخابرات نیز با هیچ مشکلی روبرو نخواهند شد زیرا ما پهنای باند بیشتری به این شرکت نخواهیم فروخت اما مخابرات می‌تواند با همان ظرفیت سابق ارائه خدمت کند.
 
چک ۷۵ میلیاردی مخابرات، دست ما نرسید
مدیر روابط عمومی زیرساخت با رد هرگونه اعلام وصولی از شرکت مخابرات، دربارهٔ رقم ۷۵ میلیارد تومانی که ظاهرا امروز به حساب زیرساخت واریز شده است نیز ابراز کرد: هیچ چکی تا حال حاضر وصول نشده است اما در صورت تأیید این موضوع نیز باید بگویم که رقم ۷۵ میلیارد تومان در برابر ۴۵۰ میلیارد تومان رقمی نیست.
 
مطالبات زیرساخت در حساب‌های مالی مخابرات موجود است
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود میزان بدهی‌ها جزیی است و زیرساخت در ارائه بدهی‌ها اشتباه کرده است، آیا امکان همچین موضوعی هست؟، نیز گفت: اعداد و ارقام مطالبات شرکت زیرساخت در حساب‌های مالی و اسناد مخابرات نیز موجود است و از طرفی دیگر اگر رقم بدهی‌ها جزیی است چطور مخابرات به نقل از خودش دست در جیب کرده و ۷۵ میلیارد تومان را به حساب زیرساخت ریخته است؟! اگر بدهی سنگین نبود، چطور می‌شد ۷۵ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند؟!

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.