زیست‌پذیرترین شهرهای جهان کدامند؟

۱۸م دیماه ،

در تازه‌ترین رده‌بندی زیست‌پذیرترین شهرهای جهان، وین، زوریخ و اوکلند به عنوان بهترین شهرهای جهان برای سکونت معرفی شده‌اند؛ ضمن آن‌که بیش از ۶۰ درصد رتبه‌های برتر در کشورهای اروپایی واقع شده است.

ممتازنیوز: رتبه‌بندی شهرها بر اساس معیار «زیست‌پذیری» (Livability) هر سال پیچیده‌تر از سال قبل می‌شود. چشم‌انداز زندگی شهری در سال قبل را در نظر بگیرید: اعتراضات خشونت‌آمیز در آتن و چند پایتخت اروپایی دیگر به‌دلیل مشکلات اقتصادی، ادامه اعتراضات در پایتخت‌های عربی، حملات تروریستی به ساختمان‌های دولتی در اسلو و قتل‌عام مردم عادی در کمپ تابستانی. تمام این مسائل سبب شد که شرکت مشاوره منابع انسانی مرسر، یک بخش مجزای ایمنی شخصی را هم به رتبه‌بندی سالانه‌ای که برای بیش از ۲۰۰ شهر جهان انجام می‌دهد، اضافه کند. این رتبه‌بندی به شرکت‌ها در تعیین کمک هزینه مخارج زندگی برای کارمندانی که به خارج از کشور منتقل شده‌اند، کمک می‌کند.

شرح عکس: فهرست ۳۲ شهر برتر جهان در زیست‌پذیری

در این رتبه‌بندی بغداد به دلایل کاملا روشن به عنوان بدترین شهر شناخته شد، در حالی که لوگزامبورگ به سبب نرخ پایین جرم و جنایت و موقعیت سیاسی پایدار، رتبه اول را در بخش ایمنی به خود اختصاص داد. مرسر عوامل بسیاری را در طبقه‌بندی عمومی‌اش در نظر می‌گیرد: تحصیل، بهداشت عمومی، سانسور، حمل‌ونقل عمومی، فرهنگ و مواردی از این دست. 

اکونومیست و دیگر مراکز اعلام رتبه رویه متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. رندال اتول، کارشناس برنامه‌ریزی شهری موسسه کتو، ترجیح می‌دهد شهرهایی را در اولویت قرار دهد که بیشترین نرخ مهاجران تازه‌وارد را دارند. از نظر او این نشانه‌ای از شهرهای مرفه و زیست‌پذیر است و با این حساب، هیوستون، دالاس و آتلانتا برترین شهرهای ایالات متحده می باشند. 

منبع:خبرآنلاین

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.