زین عربستان ۶۰۰ میلیون دلار وام گرفت

۱۹خردادماه،

شرکت مخابراتی Zain عربستان سعودی وام اسلامی ۶۰۰ میلیون دلاری دریافت کرد که البته برای گرفتن این وام توسط شرکت مادر خود که در کشور کویت واقع شده است، پشتیبانی شد. شرکت Zain در اصل ۳۷ درصد از سهام این مرکز مخابراتی را در اختیار دارد و برای دریافت وام یاد شده ضمانت بی قید و شرط و غیر قابل فسخ ارایه کرده است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این وام سه سال به منظور پرداخت بدهی‌های کنونی دریافت شده که تاریخ بازپرداخت این بدهی‌ها تا کنون چندین بار به اتمام رسیده و شرکت مخابراتی یاد شده را برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر دچار مشکل کرده است.
 
انعقاد قرارداد لازم برای دریافت این وام چند روز پس از آن انجام شد که شبکه مخابراتی عربستان سعودی اعلام کرد تفاهم‌نامه‌ای را با دولت این کشور به امضا رسانده است که بر اساس آن پرداخت بدهی ۱٫۵ میلیارد دلاری خود به دولت عربستان را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق می‌اندازد.
 
شرکت مخابراتی عربستان سعودی در مجموع ۲٫۴ میلیارد دلار وام گرفته است که تاکنون زمان بازپرداخت آن را چندین بار به تعویق انداخته است.
 
این شرکت مشکلات فراوانی برای رقابت در بازار محلی دارد و از آگوست ۲۰۰۸ که مبلغ ۶٫۱ میلیارد دلار برای در اختیار گرفتن مجوز فعالیت‌های خود را پرداخت کرد، با مشکلات فراوان مواجه شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.