سابقه ۸۰ ساله موقوفات نهاوند

۲۹م دیماه ،

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه نهاوند گفت: سابقه موقوفات این شهرستان به بیش از ۸۰ سال می رسد که عمده نیات واقفان رسیدگی به امور مستمندان بوده است.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  در سال جاری نیز ۱۱ موقوفه منفعتی و انتفاعی در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گذاشته شد که در راستای نیات واقفان در اختیار نیازمندان قرار داده می گردد.
وی با اشاره به بدهی بعضی ادارات و نهادهای اجرایی به اوقاف نهاوند اظهار کرد: مطالبات این اداره از دیگر نهادها چهار میلیارد ریال است که پرداخت هرچه سریع تر این بدهی ها از سوی دیگر ارگان ها برای عمل کردن به نیات واقفان ضروری است.

 رئیس اداره اوقاف و امورخیریه نهاوند ادامه داد: در حال حاضر اداره اوقاف نهاوند دارای ۷۳ موقوفه منفعتی است که مجموع این موقوفات دارای ۴۰۰ رقبه شامل تجاری، مسکونی، زراعی و کشاورزی است.

 عزیزی همچنین در مورد بقاع متبرکه این شهرستان عنوان کرد: شهرستان نهاوند دارای ۲۴ بقعه متبرکه است که آستان مقدس شاهزاده محمد و امام زاده ابراهیم از مهم ترین آنها است که به ثبت ملی نیز رسیده اند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.