ساختمان ها شناسنامه فنی می گیرند؟

۲۰م آذر ،

مهدی موذن در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه صدور شناسنامه فنی ساختمان اقدامی درست و ضروری برای ساختمان های کشور به شمار می رود افزود: با صدور شناسنامه فنی ملکی تمامی ساختمان های کشور هویت دار می شوند.

وی ادامه داد: در این شناسنامه فنی، مصالح تکنولوژی های به کار گرفته شده در ساختمان و کارت مهارت برای آن ساختمان ثبت می گردد.

مؤذن با اشاره به اینکه تمامی کارگران باید دارای کارت مهارت باشند افزود: تمامی کارگران، جوشکاران و معماران باید دوره های تخصصی آموزش را گذرانده باشند.

* ضرورت کارت مهارت فنی برای کارگران

رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران در ادامه یادآور شد: در حال حاضر اکثر کارگران و بناها در
ساختمان بدون اینکه دوره ای آموزشی یا مهارتی را گذرانده باشند مشغول فعالیت در ساخت و ساز می باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: شناسنامه فنی ملکی ساختمان باید دارای اصالت باشد و تمامی موارد ذکر شده در این شناسنامه باید اصولی مطرح شود.

به گزارش نوساز، موذن با بیان اینکه صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان در استان تهران در انتظار تفاهم بین سازمان نظام مهندسی استان تهران و شهرداری است افزود: بیش از چهار سال است که صدور این شناسنامه در استان تهران به مشکل برخورده و هیچ کدام از دو طرف به تفاهم نمی رسند.

وی یکی از دلایل ایجاد مشکل در این شناسنامه را فراموش شدن سازمان نظام کاردانی دانست و گفت: نقش کاردان و معماران تجربی باهویت در این شناسنامه فراموش شده است.

رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران با بیان اینکه نقش کاردان و معماران دارای صلاحیت بسیار پراهمیت است افزود: شماره پروانه اشتغال، ذکر نام کارگر دارای کارت فنی مهارت و ذکر کاردان های دارای صلاحیت از الزامات شناسنامه فنی ملکی ساختمان به شمار می رود.

موذن در ادامه افزود: در صورتی که نقش تمامی کارگران، کارت مهارت فنی، صلاحیت کاردان ها و مصالح ساختمانی استاندارد ذکر شود رسمی بودن شناسنامه فنی تائید می گردد.

* زمینه های لازم برای صدور شناسنامه فنی ملکی فراهم شد

رئیس کاردان های سازمان استان تهران با بیان اینکه زمینه های لازم برای صدور شناسنامه فنی ساختمان در استان تهران تاکنون فراهم نشده است افزود: دوره های آموزشی مهارت برای بسیاری از کارگران لازم و ضروری است و یکی از موارد اساسی برای صدور شناسنامه فنی ساختمان به شمار می رود.

وی در ادامه توضیح داد: عدم حضور کاردان های فنی ساختمان در ساختار شناسنامه فنی ملکی ساختمان مشکل ساز شده است.

موذن در پایان خاطرنشان کرد: سازمان نظام کاردان فنی ساختمان مصوب مجلس بوده و حضور نداشتن آن در شناسنامه فنی ملکی ساختمان دردسرساز خواهد بود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.