ساخت اولین تبلت جهان با پردازنده ۸ هسته‌ای

۱۰اردیبهشت،

ساخت نخستین تبلت جهان با پردازنده 8 هسته‌ای

سامسونگ که وظیفه تولید رایانه Nexus 10 را برعهده داشت در حال کار کردن روی مدل تازه آن است تا اولین رایانه لوحی جهان مجهز به پردازنده ۸ هسته‌ای را وارد بازار کند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس،ماکسیمم‌پی‌سی‌ نوشت : شرکت گوگل تمایلی به انتشار یافتن آمار ارقام مربوط به فروش رایانه لوحی Nexus ندارد، اما مرکز تحقیقاتی Enders Analysis در این زمینه پیش‌بینی‌های قابل توجهی انجام داده است.

تاکنون حدود ۶٫۸ میلیون دستگاه رایانه لوحی Nexus 7 در جهان فروخته شده و در کنار آن گوگل توانسته است حدود یک دهم این محصول هم Nexus 10 بفروشد.

با این وجود، اگر آخرین شایعات انتشار یافته در این زمینه درست باشد شرکت سامسونگ که وظیفه تولید رایانه Nexus 10 را برعهده داشت در حال کار کردن روی مدل تازه آن است تا اولین رایانه لوحی جهان مجهز به پردازنده ۸ هسته‌ای را وارد بازار کند.

این طور که پایگاه خبری SamMobile گزارش داده است، مدل بعدی رایانه لوحی Nexus 10 در شرکت سامسونگ ساخته می‌شود و هم‌اکنون مراحل طراحی و تولید آن آغاز شده که البته هنوز به تایید نهایی گوگل نرسیده است.

این پایگاه اینترنتی توضیح داد که محصول بعدی در این زمینه با نام Nexus 11 وارد بازار می‌شود و این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند، برای آن یک نمایشگر فوق‌باکیفیت با اندازه ۱۱ اینچ در نظر گرفته شده است.

این رایانه لوحی منحصر به‌فرد با پردازنده ۸ هسته‌ای Exynox 5410 عرضه خواهد شد و نمایشگر ۱۱ اینچی آن هم از نوع Super PLS TFT خواهد بود. از دیگر امکاناتی که در این محصول به کار رفته است می‌توان به دوربین دیجیتالی ۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی مخصوص برقراری تماس‌های تصویری و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD اشاره کرد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.