ساخت خودرو “هیبرید موازی” در ارومیه

 ساخت خودرو "هیبرید موازی" در ارومیه

ساخت خودرو “هیبرید موازی” در ارومیه

ممتازنیوز: مدیر مرکز توسعه فناوری دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: خودروی «هیبرید موازی» تولیدی این مرکز را تا آخر امسال به مرحله بهره برداری می رسانیم.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا فکوری با بیان اینکه این خودرو در کاهش آلایندگی و بهبود بهره وری و کارایی موثر است، ابراز عقیده کرد: نمونه این خودرو در ایران وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد نیز قطعات آن از خارج تامین شده در حالی که این مرکز تمام قطعات خودروی هیبرید موازی را از داخل ایران تامین کرده است.
وی با بیان اینکه مرکز توسعه فناوری دانشگاه صنعتی ارومیه بیشتر در زمینه پروژه های صنعتی فعالیت می کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه بیشتر در رشته های برق، مکانیک و شیمی تحصیل می کنند به همین دلیل پروژه های صنعتی در اولویت اول این مرکز است.
فکوری گفت: بومی کردن فناوری ساخت تجهیزات آموزشی و در اختیار داشتن تمام مستندات، مشارکت تیمی متخصصان برای اجرای پروژه های صنعتی و فنی، بهبود کیفیت تجهیزات آموزشی موجود و ارائه دستگاه هایی نو با کیفیت بهتر، ارائه دستگاه ها به دانشگاه های داخل کشور و ایجاد درآمد برای دانشگاه و فعال کردن اعضای هیات علمی در کارهای عملی و پژوهشی از اهداف مهم این مرکز است.
مدیر مرکز توسعه فناوری دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ پروژه کارشناسی در این مرکز اجرا شده است، افزود: در حال حاضر پنج پروژه کارشناسی در این مرکز انجام شده که پیش بینی می کنیم تا پایان امسال به ۲۰ پروژه برسد.
فکوری با اشاره به اینکه وظیفه دانشگاه ها صرفا یادگیری علوم نیست، تصریح کرد: خلق فناوری و تولید علم، وظیفه جامعه دانشگاهی است و باید تولید علم همراه با عمل باشد تا نتایج بهتری در زمینه تولید داخل حاصل شود.
وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر کارخانه ها و شرکت های تولید و تامین قطعات دچار مشکل هستند، مرکز توسعه فناوری و کارگاه های ساخت و تولید با توجه به دارا بودن امکانات و پتانسیل لازم در حال حاضر مجری طرح های صنعتی در سطح استان است.
فکوری با بیان اینکه اصلاح نگرش‌ها و رفتارها نسبت به نحوه انجام کار، یکی از مهم ترین مرکز است افزود: هدایت دانشجویان به کسب مهارت های مورد نیاز بازار کار و بالا بردن توانایی مشارکت در پروژه های عملی از برنامه های مهم این مرکز می‌باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان استقبال خوبی برای دریافت پروژه ها می کنند و با توجه به علاقه دانشجویان پیش بینی می شود در تمام دانشگاهای کشور این مرکز ایجاد شود.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.