ساخت دومین اسکنر دیجیتالی اتوماتیک جهان در ایران

رییس هیات مدیره شرکت مکاترونیک گستر تبریز، با بیان اینکه برای دومین بار در جهان اسکنر دیجیتالی اتوماتیک توسط محققان ایرانی ساخته شده است افزود: آمریکا اولین سازنده این دستگاه است.
بهنام کفشدوزی ه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، هزینه خرید دستگاه اسکنر دیجیتالی اتوماتیک از آمریکا را بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دانست و افزود: علاوه بر قیمت بالا، مشکلات تحریم نیز مانعی بزرگ در واردات آسان این دستگاه محسوب می شد.
وی اظهارداشت: این در حالیست که نمونه ایرانی اسکنر دیجیتالی تمام اتوماتیک، علاوه بر برخورداری از دانش و فناوری بومی، هزینه ای نزدیک به ۱۱۰ میلیون ریال را در پی دارد.
کفشدوزی، قابلیت این دستگاه را اسکن سریع و با کیفیت کتاب ها، اسناد و مدارک با ارزش دانست و اظهار کرد: دستگاه های اسکنر معمولی علاوه بر آنکه نیاز به اپراتور و زمان زیاد دارند، هزینه بر بوده و از کیفیت تصویر پایینی برخوردارند.
سازنده دستگاه اسکنر دیجیتالی اتوماتیک، سرعت عمل این دستگاه را اسکن ۸۰۰ صفحه در یک ساعت بدون نیاز به اپراتور دانست و گفت: هزینه تمام شده اسکن کتب و اسناد با این دستگاه کمتر از یک چهارم اسکنرهای معمولی است.
وی با بیان اینکه دانش و تمامی قطعات مورد استفاده برای ساخت این دستگاه بومی، حاصل تلاش مخترعان ایرانی است خاطرنشان کرد: در زمان حاضر کتابخانه ملی ایران و سازمان ثبت اسناد ایران از این دستگاه برای اسکن کتب و ثبت تصاویر استفاده می کند.
اولین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات شمالغرب کشور ‘کوهساران’ با حضور ۱۴۷ طرح از ۲۳ خرداد با حضور چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان آغاز به کار کرده است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.