ساخت ربات کودک با قابلیت نمایش احساسات! + عکس

۲۶م دیماه ،

محققان دانشگاه کالیفرنیا ربات کودکی را با هدف بررسی توسعه شناختی کودکان طراحی کرده اند که قادر به تقلید حالات مختلف چهره مانند یک کودک خردسال است…

ممتازنیوز: محققان دانشگاه کالیفرنیا ربات کودکی را با هدف بررسی توسعه شناختی کودکان طراحی کرده اند که قادر به تقلید حالات مختلف چهره مانند یک کودک خردسال است.

ربات کودک آندرویدی‌ توسط محققان آزمایشگاه ادراک ماشین در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو (UCSD) و در قالب قرار داد همکاری با دو شرکت Kokoro وHanson Robotics بعنوان فعالان طراحی ربات های آندرویدی شبه انسانی انجام شده است.

طراحی ربات کودک Diego-san چند سال بطول انجامیده و محققان برای اولین بار عملکرد این ربات را در مقابل دوربین به نمایش گذاشته اند.

اندازه این ربات از یک کودک یکساله بزرگتر است، چراکه کوچک سازی قطعات مختلف بدن ربات بسیار پر هزینه و زمان بر است.

قد و وزن ربات به ترتیب ۱۳۰ سانتی متر و ۳۰ کیلوگرم است و در بخش های مختلف آن از ۴۴ مفصل پنوماتیک استفاده شده است؛ تنها در قسمت سر این ربات ۲۷ بخش متحرک بکار رفته است.

شرکت Hanson Robotics طراحی قسمت سر و شرکت Koroko نیز طراحی و ساخت بدن پیچیده ربات کودک را برعهده داشته اند. این ربات قادر به نشان دادن تغییرات حالات چهره از جمله لبخند زدن، تعجب کردن و گریه کردن است.

دکتر «خاویر موولان» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه UCSD تأکید می کند: در طراحی ربات کودک Diego-san از محققان حوزه های روانشناسی رشد، علوم اعصاب، یادی گیری ماشین، رباتیک و رایانه استفاده شده است؛ اعضای تیم تحقیقاتی طی سال های متمادی در حوزه ارتباط با کودکان و طراحی ربات فعالیت داشته اند.

ربات Diego-san اولین ربات کودک سال ۲۰۲۲ محسوب می گردد، اما رقیب بعدی که ربات Roboy نام دارد، ظرف چند ماه آینده رونمایی می گردد.

منبع: ایسنا

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.