ساخت سیستم حصار حفاظتی ولتاژ قوی علیه دزدان دریایی

۲۱ آبان ،

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ابداع و ساخت سیستم حصار حفاظتی ولتاژ قوی علیه دزدان دریایی برای اولین بار در کشور با همت متخصصین توانمند این شرکت و موفقیت این طرح در نمایشگاه تایوان خبر داد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر ایسنا، قاسم نبی پور افزود: این سیستم که قابلیت نصب بر روی هر شناور در هر سایز و تناژ منجمله کشتی های اقیانوس پیما را دارد برای پرسنل و کلیه دستگاه های برقی الکترونیکی و حساس کشتی ایمن بوده و به هنگام حمله دزدان دریایی از کشتی و خدمه آن حفاظت می کند.

وی ادامه داد : با اینکه این دستگاه با نیروی ولتاژ قوی کار می کند اما به طور عادی جریان در حال گردش در آن وجود ندارد بنابر این در حالت بازدارندگی و تدافع علیه دزدان دریایی برای ایشان نیز همراه با شوک اعمالی خطر مرگ ایجاد نمی کند.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : این سیستم که با بها ای معادل یک سوم نمونه خارجی در داخل کشور طراحی و ساخته شده هم اینک بر روی شماری از کشتی های ناوگان این شرکت نصب و در حال بهره برداری است.

وی یاد آور شد : این سیستم علاوه بر مزیت صرفه جویی ارزی که برای شرکت در ساخت و استفاده از آن ایجاد کرده است. در سال حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی در قبال ساخت هر دستگاه سی نفر بطور مستقیم ویا غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و در مقام مقایسه با نمونه مشابه و خارجی که در کشور هلند ساخته شده حاوی قابلیت حفاظتی موثرتر به سبب استفاده از هوش مصنوعی و توان خروجی بالاتر است.

او خاطر نشان کرد : سیستم حصار حفاظتی ولتاژ قوی بر علیه دزدان دریایی توسط دوتن از مهندسین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده است که علاوه بر ثبت در کشور موفق به حضور در نمایشگاه اختراعات و ابتکارات کشور تایوان در سال جاری (۲۳-۲۱سپتامبر) تحت نظارت WIPO ( سازمان جهانی مالکیت معنوی و اختراعات ) شده و به اخذ رتبه اول و دریافت مدال طلای سفید در رشته برق به عنوان طرح برگزیده و منتخب نمایشگاه و همینطور مدال و نشان ویژه و برگزیده موسسه و کنفدراسیون اختراعات و نوآوری آسیا (AICA) که مقر آن در کشور کره جنوبی است نایل شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.