ساخت مستند ‘موزه‌ روستاهای ایران’ از نیمه گذشت

به گزارش ایرنا از شبکه جهانی سحر، امیرهوشنگ دارایی تهیه کننده ‘موزه روستاهای ایران’ روزچهارشنبه با بیان این ملطب افزود: در این مستند ۱۳ روستای دارای بافت با ارزش معماری به مخاطبان معرفی می شوند.

وی گفت: تولید و تدوین بخش‌های مربوط به معرفی روستاهای ‘اشتبین’ در استان آذربایجان شرقی، ‘لافت’ در استان هرمزگان، ‘زیارت’ در استان گلستان و ‘اسپیدان’ در استان خراسان شمالی به پایان رسیده و تدوین بخش مربوط به روستای’کندلوس’ در استان مازندران در حال انجام است.

وی افزود: تصویربرداری از روستاهای ‘هجیج’ و ‘شمشیر’ در استان کرمانشاه و روستاهای ‘سیمین ابرو’ و ‘ورکانه’ در استان همدان نیز اواخر تیرماه به مدت یک هفته انجام شده و در نوبت تدوین قرار دارد.

دارایی با بیان اینکه تولید این مجموعه تا اواسط مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تصویربرداری روستاهای ‘اورامان تخت’ در استان کردستان، ‘قلعه نو’ در استان سیستان و بلوچستان، ‘کزج’ در استان اردبیل و ‘ابیانه’ در استان اصفهان بعد از ماه رمضان انجام خواهد شد.

مستند روایی ‘موزه روستاهای ایران’ با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با هدف معرفی جاذبه‌های ‘فرهنگی و فولکلور’، ‘صنایع دستی’ و ‘زیبایی‌های طبیعی و بصری’ روستاهای دارای بافت معماری با ارزش در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در سیمای آذری شبکه جهانی سحر در حال تولید است.

‘سعید دریادل’ کارگردانی و تدوین و احد عاقلی تصویربرداری این مجموعه را بر عهده دارند.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۷۰۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.