ساخت موتور شناور جنگ‌ ستارگان+عکس

یک شرکت آمریکایی برای تحقق رویاهای دوستداران خودروهای مورد استفاده در فیلم‌های تخیلی مانند جنگ ستارگان، دست به ساخت یک موتور شناور کاربردی زده است.

 

MootooR

 

 

به گزارش”یک پارس” به نقل از ایسنا، نسخه واقعی این خودرو در صحرای موجاوه کالیفرنیا آزمایش شده است.

 

خودروی hoverbike که توسط شرکت Aerofex ساخته شده، از دو روتور مجزا به سمت زمین تشکیل شده است. تغییر زاویه روتورها با استفاده از دو دسته کنترلی به آن اجازه حرکت می‌دهد.

 

برنامه‌های ابتدایی برای ساخت یک موتور شناور به دلیل یک سیستم کنترل پیچیده بی‌نتیجه مانده بود. با این حال سیستم ساخت Aerofex به حرکات خلبان انسان و حس طبیعی تعادل واکنش نشان می‌دهد.

 

در این خودرو دو پنکه بزرگ مجزای رو به زمین دستگاه را به هوا بلند کرده و با تغییر زاویه پنکه‌ها به یک سیستم کنترلی رایانه‌ای اجازه داده تا آن را حرکت دهد. خلبان از دو نرده زانویی برای کنترل جهت پرواز با خم شدن به جهتی که مایلند، استفاده می‌کند.

 

در حال حاضر آزمایش پرواز انسانی محدود به ارتفاع ۴٫۵ متر و سرعت حدود ۴۸ کیلومتر در ساعت است.

 

شرکت سازنده این موتور شناور بر این باور است که می‌توان از آن برای پاسداری سریع از مرزها استفاده کرد چرا که این دستگاه قادر به حرکت بر روی تمام زمینها است.

 

این درحالیست که این شرکت برنامه‌ای برای فروش این دستگاهها نداشته بلکه بیشتر به دنبال آن است که از این فناوری در طیفی از پهپادها استفاده کند.

 

پهپادهای شناور از دو روتور استفاده می‌کنند.

 

برنامه Aerofex برای نسخه بعدی از این خودرو برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده و همچنین در حال آماده‌سازی یک نسخه پهپاد برای آزمایش پروازی تا پایان ۲۰۲۴ است.

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.