ساخت موزه دفاع مقدس با موضوع حماسه و مقاومت دریایی در بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند عصر دوشنبه در نشست با فرماندهان و مسئولان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر یکی از حساس‌ترین استان‌های کشور است که مباحث آن با جهان اسلام و دنیا گره خورده است و یک استان بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی بر ساخت موزه دفاع مقدس با گرایش موضوع حماسه و مقاومت دریایی تاکید کرد و افزود: با توجه به رشادت‌های مردم استان در عرصه های مختلف لازم است موزه دفاع مقدس در استان ایجاد شود.

استاندار بوشهر در ادامه بیان داشت: مردم استان بوشهر طی سالیان متمادی ثابت کرده اند که استکبار ستیز و پیرو ولایت و ولایت‌مدار هستند.

وی اضافه کرد: مبارزه شهید رئیسعلی دلواری و شهید مهدوی و هم رزمانش نشانه استکبار ستیزی مردم استان بوشهر است و حضور رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقس و صحنه‌های مختلف نشانه مدافع انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری  آنان است.    

حسنوند با اشاره به اینکه استان از جهات مختلف دارای اهمیت بین المللی است، گفت: ظرفیت استان بوشهر به گونه‌ای است  که کل کشور از آن ارتزاق می‌کند که وجود نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، جزیره خارک و تجارت و پرورش آبزیان و دیگر ظرفیت‌ها موید این ادعا است.

وی افزود: برخی از کمبودهای استان زیبنده مردم نجیب بوشهر نیست و مدیران باید کمربندها را محکم ببندند تا فاصله توسعه یافتگی استان‌های برخوردار را با استان بوشهر کمتر کنند.

استاندار بوشهر نقش قدرتمند بسیج، سپاه پاسداران و ارتش در منطقه را یادآور شد و افزود: منطقه دوم نیروی دریایی ‌سپاه پاسداران با تجهیزات مدرن و به روز در دفاع از کیان انقلاب سلامی  اقتدار نظامی و سیاسی ایران اسلامی را در جهان دوچندان کرده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز گزارشی از حوزه فعالیت و ماموریت این نیرو ارائه کرد و اظهار داشت: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران با داشتن امکانات و تجهیزات مدرن، قدرتمندانه در خلیخ فارس از کیان نظام اسلامی دفاع می‌کند.

سردار علی رزمجو اضافه کرد: ظرفیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی استان بوشهر بسیار بالاست و این نیرو با تبعیت از فرمان  فرمانده کل قوا و ولی امر مسلمین  و با تعامل با دیگر دستگاهای اجرایی و نظامی هموار ه حافظ نظام اسلامی ایران بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.