ساخت میکروبیو رآکتور و کیت‌های زیست محیطی در کشور

۵ شنبه ۱۸ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

ساخت میکروبیو رآکتور و کیت‌های زیست محیطی در کشور

ساخت میکروبیو رآکتور و کیت‌های زیست محیطی در کشور

معاون پژوهشی دانشگاه تهران از موفقیت محققان دانشگاه در ساخت میکروبیورآکتور و کیت‌های آزمایشگاهی در حوزه محیط زیست خبر داد.

به گزارش تفسیری راسخون به نقل از ایسنا، دکتر قاسم عموعابدینی که در نشست مطبوعاتی روسای دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران پیرامون نمایشگاه دوسالانه علمی پژوهشی مشترک دو دانشگاه سخن می‌گفت، میکروبیورآکتور و کیت‌های زیست محیطی را از جمله تازه ترین دستاوردهای محققان دانشگاه تهران عنوان نمود که قرار است طی ایام برگزاری نمایشگاه رونمایی شوند.

وی خاطرنشان نمود: میکروبیورآکتورهای بیولوژیک در غربالگری محصولات بیوتکنولوژی در آنالیزهای آزمایشگاهی کاربردی دارند.

عموعابدینی تصریح نمود: این دستاورد پژوهشی جزو فناوری های پایه محسوب می گردد و صندوق پژوهشگران کشور، حمایت مالی آن را برعهده داشته است.

وی خاطرنشان نمود: نمونه کیت های آزمایشگاهی که به تازگی در دانشگاه تهران تولید شده اند پیش از این از خارج کشور وارد می شدند.

عموعابدینی با اشاره به موفقیت محققان دانشگاه تهران در ساخت میلی بیوراکتور در سال‌های گذشته به پیچیدگی فناوری ساخت میکروبیوراکتورها که در مقیاس کوچکتر کاربرد دارند اشاره نمود و گفت: در ساخت این بیوراکتورها که حجم آنها بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میکرولیتر است از حدود ۱۴ فناوری استفاده شده است.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه تهران در سومین نمایشگاه دوسالانه دستاوردهای علمی پژوهشی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود علاوه بر این دو دستاورد از ۱۳ دستاورد دیگر و همچنین ۱۰۰ محصول پژوهشی تازه دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف رونمایی می گردد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.