ساخت و سازهای غیرمجاز آفت استان البرز

اردیبهشت ۱۴۰۳

طی چند سال قبل ساخت و سازهای غیر مجاز به واسطه مهاجرت به استان البرز و فقر اقتصادی مردم در خرید خانه های امن و ایمن رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ساخت و سازهای غیر مجاز طی چند سال قبل در استان البرز به خصوص شهر کرج به سبب نزدیکی و همجواری با شهر تهران ، اراضی قولنامه ای، زمین  های بایرو نیز فقر اقتصادی مردم در خرید خانه ای استاندارد به شدت افزایش یافته است اکنون مردم به جای خرید ملک امن و ایمن بیشتر در تلاش برای خرید یک سر پناه ارزان می باشند و سازندگان این گونه آپارتمان ها نیز هیچگونه استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند در این  میان منطقه ۵ کرج مانند مناطق دیگر از این معضل بی نصیب نمانده است.
محمد رضا رحیمی شهردار منطقه ۵ کرج در این خصوص اظهار داشت: وجود اراضی قولنامه ای ، زمین های بایر، فرهنگ جغرافیایی منطقه و سود ناشی از آن اشخاص سودجو را به ساخت و سازهای غیر مجاز ترغیب می کند.
وی افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز فقط مختص استان البرز نیست بلکه به جهت ضعف قانون در تمام شهرها جریان دارد.
رحیمی با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد: طی ۲ سال قبل در این منطقه با طرح های ضربتی و حکم دستگاه قضایی  و نیز کمک نیروی انتظامی به شدت با خاطیان برخورد شده است.
وی با تاکید بر کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز در خصوص سختی های مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز بیان داشت: اشخاص سودجو به خاطر منفعت ساخت و سازهای غیر مجاز در هنگام برخورد با آنان آغاز به جوسازی و یا تهدید می کنند.
شهردار منطقه ۵ کرج با تأکید بر کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه تصریح کرد: به نقل از و تأیید دستگاه های نظارتی و معاونت خدمات شهری ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه از بحرانی بودن خارج شده و به حد نرمال رسیده است.
رحیمی ادامه داد: اکنون به صفر رساندن ساخت و سازهای غیر مجاز کاری دشوار و غیر ممکن به نظر می رسد ولی با تلاش تمام دستگاه های مسئول این امر در آینده محقق خواهد شد.
وی در پایان از تمامی شهروندان درخواست کرد قبل از خرید آپارتمان مورد نظر خود به شهرداری منطقه مراجعه و استعلام بگیرند.
شایان ذکر است افزایش آگاهی مردم در زمینه خطرات خرید ساختمان های غیر مجاز در برابر زلزله و حوداث طبیعی ونیز توجه ویژه مسئولین و متولیان امر در جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز تأثیر چشمگیری در کاهش این معضل اجتماعی دارد./ف
گزارش از ریحانه منصوری  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.