ساخت و عرضه اتوبوسهای برقی در کشور

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رویکرد سازمان محیط زیست در عرضه اتوبوسهای الکتریکی گفت: برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور رویکرد سازمان حفاظت از محیط زیست علاوه بر عرضه موتورسیکلتهای برقی این است که از اتوبوسهای الکتریکی استفاده مناسبی شود. 

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به جایگزینی اتوبوسهای الکتریکی به جای اتوبوسهای گازوئیلی خاطرنشان کرد: مخصوصا در شهرهایی مانند تهران و اصفهان که درصد آلودگی آنها بالا است و در خیابانهای پرتردد مانند خیابانهای انقلاب و ولیعصر بسیار کاربرد دارد و به راحتی جواب می دهد.

به گفته وی، این اتوبوسها بهره برداری بالایی در شهرهایی آلوده مثل تهران، مشهد، اراک دارند.

شاعری با بیان اینکه اتوبوسهای الکتریکی پدیده ای نو در کاهش آلودگی هوا است، گفت: این در حالی است که اتوبوسهای با سوخت فسیلی سهم مهمی در افزایش آلودگی کلانشهرها دارد، استفاده از اتوبوسهای برقی کاری نو در دنیا به شمار می رود و رویکرد بسیار جدی در کلان شهرهای بزرگ و آلوده دنیا جایگزینی اتوبوسهای الکتریکی به جای اتوبوسهای گازوئیلی و با سوخت فسیلی است.

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه اتوبوس های برقی توجه برنامه ریزان شهری را در سالهای اخیر به خود جلب کرده است، اظهار داشت: توصیه ما به شهرداران کلانشهرهای کشور این است که نسبت به خرید و جایگزینی اتوبوسهای الکتریکی به جای اتوبوسهای با سوخت فسیلی اقدام کنند.

شاعری همچنین به امضای توافق نامه میان سازمان محیط زیست و  چین اشاره کرد و تصریح کرد: در این راستا توافق نامه ای اخیرا با این کشور به امضا رسید که بر اساس آن  چین آماده است که تکنولوژی تولید، ساخت و عرضه اتوبوس های الکتریکی را در اختیار ما قرار دهد.

وی ضمن درخواست از شهرداری کلانشهرهای کشور برای همکاری در موضوع اتوبوسهای برقی، اظهار داشت: از شهرداری کلانشهرهای کشور تقاضا دارم که در این موضوع پیشگام باشند و گام اساسی در رابطه با اتوبوسهای الکتریکی بردارند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در خصوص زمان اجرایی شدن ورود اتوبوسهای برقی گفت: در حال حاضر این اتوبوسها آماده اجرا است و چنانچه شهرداریها درخواست کنند، ارائه خواهد شد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.