ساخت پردیس جدید دانشگاه صنعتی شریف آغاز می شود

عملیات احداث پردیس جدید دانشگاه صنعتی شریف مهر ماه امسال با همکاری شهرداری تهران اجرایی می شود.

دکتر روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات احداث پردیس جدید دانشگاه صنعتی شریف در منطقه ۲۲ شهرداری و در کنار دانشگاه علامه و دانشگاه ناجا قرار گرفته و محدوده این پردیس جدید دانشگاهی در حدود ۶۰ هکتار است که در قیاس با مکان فعلی دانشگاه  که در حدود ۱۵ هکتار است از وسعت بسیار بیشتری برخودار است.

وی افزود: زمین ساخت این پردیس دانشگاهی بعد از اینکه در یک برهه زمانی از محدوده شهری کنار گذاشته شد با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی دوباره به محدوده شهری برگردانده شد و برای ساخت آن نقشه جامعی تهیه شده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه بدون حصار و مرز و دیوار ساخته خواهد شد و همانند مکانهایی مثل پارک پردیسان طوری طراحی شده که فضای تفریحی هم داشته باشد تا مردم بتوانند با مراجعه به آنجا اوقات فراغت خود را نیز سپری کنند و در کنار آن دانشکده های تحصیلات تکمیلی و پژوهشکده های متعددی نیز ساخته خواهد شد.

دکتر روستا آزاد ادامه داد: شهرداری تهران نیز در احداث زیر بناهای این پردیس دانشگاهی همکاری خواهند داشت و این همکاری در قالب یک تفاهمنامه در مهر ماه امسال اجرایی خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.