ساخت پیشرفته‌ترین اسکنر چشم در گوشی‌ تلفن همراه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

این اسکنر مخصوص عنبیه چشم الگوهای واحدی دارد که از آن می‌توان با عنوان فناوری بیومتریک شناسایی یاد کرد و بسیار پیشرفته‌تر از سیستم تشخیص اثر انگشت و اسکنرهای شبکیه چشم طراحی شده است.
 
 
سامسونگ فناوری‌های مربوط به حوزه دستگاه‌های الکترونیکی همراه را به گونه‌ای پیش می‌برد که به راحتی نمی‌توان پیشی‌بینی کرد که محصول بعدی این شرکت همراه با چه قابلیت تازهی به دست کاربران جهانی می‌رسد.
 
به گزارش فارس به نقل از وال استریت ژورنال، در حالی که این شرکت کره‌ای که هم‌اکنون مشکلاتی را برای بازاریابی ساعت هوشمند Galaxy Gear پیش‌روی خود می‌بیند،‌ وبلاگ‌های فناوری از هم‌اکنون مطالبی را در مورد مدل بعدی سری گوشی‌های هوشمند Galaxy S منتشر کرده‌اند که البته سامسونگ هنوز هیچ یک از آن‌ها را تایید نکرده است و مهم‌ترین مورد در این زمینه مربوط به اسکنر مخصوص چشم‌ها می‌شود.
 
این اولین باری نیست که سامسونگ سعی می‌کند بین گوشی هوشمند و چشم انسان ارتباط برقرار کند. زیرا آخرین مدل از سری گوشی‌های هوشمند Galaxy S به نرم‌افزاری مجهز شده است که می‌تواند موقعیت چشم انسان را تشخیص دهد، تا بر اساس آن شفافیت نور صفحه را مشخص کند و حتی هنگام تماشای صفحات اینترنتی یا متن‌ها، به هنگام حرکت چشم‌ها به صورت خودکار صفحه را به بالا یا پایین هدایت کند.
 
اما حق امتیازی که سامسونگ به تازگی آن را توسط مقامات آمریکایی به ثبت رسانده است و اطلاعات مربوط به آن اوایل ماه جاری میلادی انتشار یافته است، نشان می‌دهد این شرکت الکترونیکی قصد دارد، فناوری یاد شده را یک قدم جلوتر ببرد و از آن برای شناسایی اشخاص در دستگاه‌های هوشمند سامسونگ استفاده کند.
 
اطلاعات انتشار یافته در مورد این حق امتیاز توضیح کاملی نداده است که این فناوری به چه صورت کار می‌کند. فناوری یاد شده در این توضیحات به صورت مستقیم با سیستم تشخیص اثر انگشت برای شناسایی اشخاص مقایسه شده است که شرکت اپل در تازهترین گوشی هوشمند خود موسوم به iPhone 5S آن را روانه بازار کرد.
 
در توضیحات سامسونگ که برای ثبت این فناوری به «دفتر ثبت اختراعات و علایم تجاری آمریکا» ارایه شد، اعلام شده است: «این اسکنر مخصوص عنبیه چشم الگوهای واحدی دارد که تعداد آن‌ها از آنچه که برای اسکنر تشخیص اثر انگشت تعریف شده، بیشتر است. از این سیستم با عنوان فناوری بیومتریک شناسایی یاد می‌شود و بسیار پیشرفته‌تر از سیستم تشخیص اثر انگشت و اسکنرهای شبکیه چشم طراحی شده است».
 
یکی از سخنگویان سامسونگ برای دادن توضیحات بیشتر در این زمینه امتناع کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.