ساخت ۳ مدل خودروی تازه “گروه سایپا” در سال آینده

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید خودروهای اس ۳۰۰، وی ۵، اچ ۲۰۰ در سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، حسن عموزاده، با بیان اینکه در سال جاری دو مدل خودرو تازه در خط تولید ساوه راه‌اندازی شده است، گفت: خودرو وانت ۱۵۱ یکی از این خودروها بود.

وی با بیان اینکه پیش‌فروش و فروش خودرو سواری اس ۳۰۰ از ماه قبل آغاز شده، افزود: عملیات نصب خطوط تولید این خودرو آغاز شده و تا پایان تیرماه به پایان می‌رسد و از ابتدای شهریور این خودرو در شهرستان ساوه آغاز به تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این خودرو سالانه ۲۰ هزار دستگاه است، اضافه کرد: این خودرو با کلاس متوسط (c) با امکانات روز دنیا در سه تیپ سواری، هایلوکس و رویال تولید می‌شود.

عموزاده افزود: ۵۰۰ دستگاه خودرو اس ۳۰۰ تا پایان سال ۹۲ و دو هزار خودرو دیگر نیز قبل از خرداد تحویل مشتریان خواهد شد و بعد از آن تولیدات داخلی سایپا آغاز می‌شود.

قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا افزود: خودرو وانت ۱۵۱ و اس ۳۰۰ انحصارا در واحد ساوه تولید می‌شود. تا پایان سال جاری همه‌ی تعهدات این گروه به مردم عملی می‌شود.

وی با اشاره به برطرف شدن مشکل شماره‌گذاری وانت ۱۵۱ گفت: با همکاری نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار ساوه و پلیس راهنمایی رانندگی سه هزار وانت ۱۵۱ تحویل متقاضیان شده و در حال تردد است.

قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ دستگاه تولید می‌شود، افزود: از ابتدای سال آینده ظرفیت روزانه ۱۵۰ دستگاه می‌شود.

عموزاده با بیان اینکه از فروردین سال ۹۳ پیش‌فروش دو خودرو تازه آغاز می‌شود، افزود: خودرو v5 و H200 با تکنولوژی شرکت بی‌ام‌و از شهریور ماه در پارس خوردو تولید می‌شود. دو خودرو تازه نیز در سال آینده برای سال بعد رونمایی خواهد شد.

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این گروه در سال آینده برنامه تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو را دارد، اضافه کرد: در سال جاری با توجه به مشکلات توانستیم ۳۰۰ هزار دستگاه تولید کنیم.

وی با اشاره به انتقال خط تولید پراید معمولی به شهرستان خمین، گفت: طبق قول مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به استاندار مرکزی در حال انتقال و احداث خط تولید پراید معمولی به شهرستان خمین هستیم.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.